Ga naar inhoud

zware problemen pc/google chrome


Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Hopelijk heb je een fijne vakantie achter de rug, hierbij de volgende instructies :-)

    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
      C:\ProgramData\BetterSoft\OptimizerPro;fs
      C:\Windows\Tasks\schedule!3036567561;f
      emptyclsid;
      C:\Windows\Tasks;vs
      


    • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
      • System Restore Point

[*] Klik daarna op de knop "Run script".

[*] Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).

[*] Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.

[*] Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

[*]Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters.


  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

We zijn er bijna :-)


    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
C:\Windows\Tasks\SCHEDLGU.TXT;f
C:\Windows\Tasks\SA.DAT;f


  • Klik daarna op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

[*]Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat ziet er allemaal goed uit hoor :top:.

Indien je nu geen problemen meer hebt mag je volgende programma's van je computer verwijderen:

  • Zoek.exe --> Bestand verwijderen
  • AdwCleaner --> Start adwcleaner en kies Deïnstallatie
  • HijackThis --> Via configuratiescherm - Software

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad niet de bedoeling :dong:.

Je computer is in elk geval nu malware en spyware vrij, de bovengenoemde programma's mag je dus verwijderen.

Het probleem van de voorkeuren die niet kunnen worden uitgelezen bij Google Chrome is welgekend maar er is helaas nog geen unanieme oplossing voor gevonden.

Wat Facebook betreft, kan je deze wel openen in een andere webbrowser zoals Firefox of Internet Explorer?

Druk de Windows toets en de E toets samen in. (SNP_2894099_en_v1 + E).

Kopieer in de adresbalk bovenaan volgend adres gevolgd door Enter: %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\

Ga naar de map Default en wijzig deze in Backup default.

Probeer Google Chrome nu opnieuw te starten.

EDIT

ook krijg ik constant kadertjes links en rechts onder in de hoek met reclame...

Is dit intussen al opgelost?

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej!

Met internet explorer kan ik alles openen en krijg ik geen foutmeldingen.

bij google chrome lukt het me niet alles te openen en krijg ik foutmeldingen ( de spam kaders zijn wel weg!)

Kan u mij een webbrowser aanraden en een virusscanner? (of best eentje kopen)

Er is nog een probleempje: ik kan bepaalde mappen niet meer openen op mijn pc (omdat ik niet gemachtigd ben)

Is er een instelling verandert in het configuratiescherm?

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.