Ga naar inhoud

System volume information wordt niet weergegeven

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag sta ik helemaal voor een raadsel.

De map 'C:System volume information' is weg !

Ik weet dat virussen zich willen verbergen in deze map, en dat je daarna je computer ook niet meer terug kan zetten.

Ik ben er dus extra op verdacht deze map in de gaten te houden.

Ik zag deze map niet meer en heb de computer uit princiepe weer schoon geinstaleerd, zelfs de schijf heb ik goed overschreven met nullen met een programma.

Maar na alles weer geinstalleerd te hebben is deze map nogsteeds weg.

Verborgen mappen weergeven heb ik uitgeklikt en weer aangeklikt maar de map staat er nogsteeds niet.

Ook Recycle bin zou er moeten staan maar die mist ook.

Er moet iets mis zijn want het was goed.

Ik heb als test een map gemaakt op C: met de naam 'System volume information' maar dan krijg ik de foutmelding dat deze map al bestaat, dus hij staat er wel in !

Er kan geen virus zijn binnengekomen via een usb stick of een externe hd schijf, die waren niet aangesloten bij het installeren.

De schijf was dus ook goed schoon.

Kan het zijn dat er een virus zit in bios, of kan dat niet ?.

- - - Updated - - -

Het is met XP SP3

En andere verborgen mappen worden nog wel weergegeven trouwens, alleen deze niet dus.

aangepast door The Dub Oracle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze map wordt gebruikt om systeemherstelpunten op te slaan.

De virussen die zich hier bevinden, zijn er gekomen door een herstelpunt te maken van een besmet systeem.

Probeer onderstaande eens om toegang te krijgen tot de map.

1. Klik op Start en klik op Deze computer.
  2. Klik op Mapopties in het menu Extra.
  3. Open het tabblad Weergave en klik op Verborgen bestanden en mappen weergeven.
  4. Schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de wijziging te bevestigen.
  5. Schakel het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit.
  6. Klik op OK.
  7. Klik met de rechtermuisknop op de map System Volume Information in de hoofdmap en klik op Eigenschappen.
  8. Open het tabblad Beveiliging.
  9. Klik op Toevoegen en typ de naam van de gebruiker die u toegang tot de map wilt geven. Dit is doorgaans de account waarmee u bent aangemeld. Klik op OK en klik nogmaals op OK.
  10. Dubbelklik op de map System Volume Information in de hoofdmap om deze te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potver de potver.

Je hebt gelijk, ik heb nou dus ook toegang tot deze map, dat lukte mij eerder ook niet want dat had ik ook al eens opgezocht op het web.

Maar hoe kan dit ?

Bij eerdere instalaties van xp werd deze map wel weergegeven als ik alleen verborgen mappen weergeven aanvinkte.

Ik heb nooit specifiek andere opties hoeven aan te klikken.

Heeft dit ook met de instalatie opties te maken ?

Ik zou dit graag willen weten om zeker te weten dat het niet alsnog geen gedonder is een virus of hacker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan geen virus zijn binnengekomen via een usb stick of een externe hd schijf, die waren niet aangesloten bij het installeren.

De schijf was dus ook goed schoon.

Ik denk ook niet dat er hier een virus of hacker in het spel is.

Waarschijnlijk waren het gewoon de windows instellingen waardoor je geen toegang had tot de map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer is dus net weer helemaal geinstaleerd voor de duidelijkheid.

Bij eerdere instalaties had ik dit probleem niet, ik klikte gewoon verborgen mappen weergeven en ze stonden er.

Nu dus niet, ik moet veel specifieker aanklikken om deze te zien.

De computer beneden van mijn pa geeft deze mappen wel weer, en ik had toen ook gewoon verborgen mappen aangeklikt om ze te zien.

Ik heb de handelingen die je beschrijft dus niet gedaan !

Het moet ergens aan liggen ik weet het zeker.

Ik zal beneden eens kijken hoe de rest is aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je administrator bent, in die gading.

Ik weet ook niet meer welke schermpjes ik allemaal gehad heb, maar soms lijkt het dat het elke keer anders is.

Nu kreeg ik bijvoorbeeld weer die browser keuze, dat had ik 1 week geleden niet, ook raar.

De reden dat mij dit irriteerd is omdat hackers of virussen direct toegang verschaffen tot deze map, het liefst willen ze natuurlijk dat je er geen toegang tot hebt.

Ook met Vista en Win8 valt het op dat je echt moet opdringen dat je de administrator bent om toegang te krijgen tot bestanden, ik vind dat ook al het begin van je eigen pc je afhandig maken.

Google is ook zo opdringerig, en windows 7 lijkt daar ook veel van weg te hebben.

Ook explorer begint heel paranoia over cookies, je moet er bang voor worden lijkt het zodat ze maar kunnen manipuleren, met firefox is er niks aan de hand, wachtwoorden worden onthouden zonder dat je steeds weer hoeft in te loggen.

Daarom vind ik het zo raar dat dit nu ineens met xp zo is, het zijn direct deze bestanden waar ze de baas over willen worden.

Daarom.

Maar ik hoop dat het met de instalatie te maken heeft, het moet wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.