Ga naar inhoud

Vreemd opstartprobleem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren heb ik met Partition manager een partitie met Windows Vista als besturingssysteem verwijderd, deze opnieuw beschikbare ruimte heb ik daarna toegevoegd aan mijn hoofdpartitie die Windows 7 als besturingssysteem heeft. Na het opnieuw opstarten van de computer heeft het programma deze acties uitgevoerd. Hierna startte de computer niet meer op.. Ik besloot de Windows 7 dvd te gebruiken en hiermee vond ik aanvankelijk geen geïnstalleerde besturingssystemen terug om mogelijk te herstellen. Na het kiezen voor het oplossen van opstartproblemen merkte ik op dat bij het opnieuw opstarten via de dvd, er nu wel een geïnstalleerd besturingssysteem was. Windows 7 (hersteld). Hierdoor heb ik de belangrijkste bestanden al kunnen overzetten.. Maar de computer start nog altijd niet op.. Ook als ik via het Bootmenu opstart via de harde schijf, krijg ik geen reactie, alleen een wit streepje op een zwart scherm.

- Herstelpunten zijn er niet gemaakt dus dit is geen mogelijkheid..

- Ook geen andere back-ups beschikbaar..

- Bij het opnieuw proberen oplossen van opstartproblemen krijg ik de melding dat er geen problemen meer zijn..

Ik vind het raar dat ik via de dvd wel aan mijn bestanden kan en toch niet kan opstarten ondanks dat de dvd aangeeft dat er nog Windows 7 geïnstalleerd is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op vanaf de windows 7 installatieschijf.

Geef de taal en de instelling voor het toetsenbord op en klik volgende.

Klik nu onderaan links op herstel de pc.

Selecteer de gewenste windows en klik op volgende.

In het volgende venster selecteer je de bovenste optie en klik volgende.

Je komt nu op dit venster.

14724d1321747327-herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-opstarten-6-klein.png

Klik op Opstartherstel en je komt in volgend venster.

14725d1321748040-herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-opstart-herstel-1-klein.png

Er wordt gescand naar problemen die verhinderen dat Windows normaal opstart. Bij gevonden problemen worden deze waar mogelijk door systeemherstel gerepareerd. Mogelijk wordt de computer meerdere keren opnieuw opgestart.

Als de controle gedaan is, klik je op voltooien en daarna op herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze methode heb ik al meerdere keren geprobeerd.. Bij het vaststellen van problemen komt er een melding dat er geen problemen meer zijn. Ik heb op voltooien geklikt en daarna de computer opnieuw opgestart. Geen resultaat: opnieuw een zwart scherm met links bovenaan het scherm een flikkerend wit streepje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik fixboot en fixmbr intyp in de opdrachtprompt, zegt deze het volgende: fixboot wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Titel van het opdrachtpromptvenster: "Administrator: X:\windows\system32\cmd.exe"

"X:\Sources>" staat voor de in te voeren tekst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er niks anders op zit dan een volledige herinstallatie van de pc.

Als je via de dvd aan je bestanden kan, stel ze dan veilig op een externe schijf.

Om wat voor pc gaat het eigenlijk?

Laptop of desktop; kan je het merk type en modelnummer eens opgeven.

Kan je de pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Works 9.0

Medion Akoya MD...... Desktop pc: (vermoede, modelnummer kan ik niet echt vinden)

AMD phenom 9500 Quad-Core Processor

CPU: 2200MHz

Ik zal via het setup menu de fabrieksinstellingen proberen te herstellen, als dit niet lukt opnieuw de software installeren..

Bedankt voor uw hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.