Ga naar inhoud

EXCEL VBA zoeken en waarden weergeven in andere excel

VdBorre

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een beperkte ervaring met VBA-excel maar weet dat onderstaande vraag mogelijk moet zijn. Ik zou een zoekmachine in excel willen maken, waarmee ik kan zoeken in aparte excelbestanden die in een welbepaalde map zitten. Deze excelbestanden kunnen tot +50000 rijen bevatten.

Het is de bedoeling dat ik 1 zoekwoord ingeef, en vervolgens worden alle excelbestanden afgezocht naar dit woord. Dit zoekwoord kan een deel of de volledige inhoud van een cel zijn.

In een nieuw excelbestand, dat als titel de datum en het zoekwoord bevat, worden verschillende worksheets aangemaakt voor elk document waarin het zoekwoord gevonden is. In elke worksheet wordt dan eerst de kolomnamen overgenomen, gevolgd door de verschillende rijen waarin de zoekopdracht is teruggevonden.

Ik heb enkele bestanden toegevoegd, waarmee mijn data en vraag duidelijk wordt. Indien ik bijvoorbeeld bij het zoekproces de zoekwaarde ‘Fles’ of ‘Living’ ingeef, moeten de bestanden in de map ‘Zoekopdrachten’ worden aangemaakt.

Alvast bedankt!

Zoeken.xlsm

2013_04_09_Fles.xlsx

2013_04_09_Living.xlsx

Brieven.xlsx

Tekeningen.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij al gelukt om een nieuw document aan te maken, dat de zoekwaard als naam krijgt, samen met de datum.

Kan iemand mij helpen met het doorzoeken van 1 volledig bestand op 1 zoekwoord en alle resultaten weergeven in een werkblad van een extern document?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.