Ga naar inhoud

Explorer en links

Aanbevolen berichten

Hi, ik heb een PC met Windows 7 Professional en surf met Explorer 9. Sinds enige weken werken de linken op internetpagina's niet meer goed. Dat wil zeggen: elke link die een nieuw browsertabblad opent werkt niet. De link die op dezelfde pagina een nieuwe pagina opent werkt prima.

Als ik op een link klik die dus een nieuw tabblad opent, opent dat nieuwe tabblad wel, maar dat tabblad blijft leeg en in het adres staat hetzelfde adres als de pagina waar de link stond.

De enige manier om deze pagina's te openen is rechtermuisknop op de link en dan de snelkoppeling kopieëren naar de adresbalk van het nieuwe tabblad.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breng IE eens terug naar zijn standaardinstellingen:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt helaas niet, als ik de eerste keer op "opnieuw instellen" klik, krijg ik een melding dat ik eerst alle geopende vensters en programma's dien te sluiten? Als ik Explorer afsluit, hoe kom ik dan bij de internetopties?

- - - Updated - - -

Ik ben inmiddels je andere tip (Fixit) aan het proberen

- - - Updated - - -

Ook dat heeft niet gewerkt. Wel gelukt om Explorer terug te zetten naar standaard instellingen, maar de links werken nog steeds niet. Ook al Malware bytes gedraaid, niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.