Ga naar inhoud

Systeemkopie maken lukt niet

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb reeds de tutorial doorgenomen maar een systeemkopie maken lukt me niet. Ik krijg steeds de foutmelding:

"

Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar om de volume schaduw kopie te maken.

Controleer voor alle volumes of er de minimale schijfruimte voor schaduw kopieen aanwezig is.

Dit is van toepassing op zowel doel opslag back-up als volumes die in back-up zijn opgenomen.

Minimale vereiste: voor volumes minder dan500 megabite is minimaal 50 megabity ruimte vereist,

volumes meer dan 500 megabity is minimaal 320 megabity vereist.

Aanbevolen: 1 GB vrije ruimte op elk volume voor volumes groter dan 1GB, (0X80780119) "

Extra gegevens;

Mijn C: schijf is 250 GB groot, maar het totaal gebruikte volume is 50GB (de C: schijf is wel een partitie op een HDD met totale ruimte van 1TB).

De totale grootte van het systeemkopie zou dan 52GB zijn.

Ik heb geprobeerd deze te maken op 2 external HDD, één met 600GB vrije ruimte, één met 100 Gb vrije ruimte.

Ik krijg echter steeds dezelfde foutmelding, heeft iemand een oplossing.

PS: Indien iemand anders een goed ander (gratis) alternatief heeft voor een bootable system back up te maken dan mag je dit altijd doorgeven. Ik ben op dit gebied nog maar een leek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het maken van een systeemkopie wordt de voorziene ruimte voor herstelpunten gebruikt als tijdelijke opslag.

Deze ruimte kan je instellen en als er niet voldoende ruimte is, krijg je deze foutmelding.

Windows-toets en X tegelijk indrukken en dan kiezen voor configuratiescherm.

Kies dan "systeem" en klik aan de linkerkant op systeembeveiliging

Je krijgt dan het venster "systeemeigenschappen".

Dan klikken op het tabblad "systeembeveiliging".

Hier klik je op configureren.

Nu kan je met de schuifbalk de voorziene ruimte vergroten tot bvb 60 of 70 GB.

Je moet minstens het huidige gebruik + de voorziene grootte van de systeemkopie + een marge van enkele GB voorzien.

Klik op OK om de instellingen op te slaan en probeer dan nogmaals om een systeemkopie te maken.

Als de systeemkopie gemaakt is, kan je de voorziene schijfruimte weer verkleinen als je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke raden jullie aan? Macrium (gratis) of toch één maal 40 euro betalen voor acronis (ik vind dit niet zoveel als dit veel miserie uitspaart).

Ik heb nu een basis versie van dell back up and recovery (stond al op mijn laptop), maar dit werkt naar mijn mening niet naar behoren en is wreed onduidelijk, plus voor een system image moet je een premium versie hebben die ook 40 euro kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Easeus, Paragon en Macrium zijn allemaal te verkrijgen in een gratis versie en doen hun werk goed.

Ze zijn echter niet in het Nederlands en hebben iets minder functies als een betalende versie.

Maar misschien heb je die extra functies niet nodig?

Acronis is betalend, heeft meer functies als de gratis versies en is in het Nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.