Ga naar inhoud

sp1 kan niet installeren, ook niet slipstreamen

Aanbevolen berichten

Ik ben al enkele maanden op zoek naar een oplossing voor iemand zijn sp1 die niet wil installeren.

De installatie stopt bij 99% van stap 1 van 3.

Slipstreamen van de stand alone versie van sp1 gaat ook niet, op de pc van zijn schoonbroer ook niet te slipstreamen.

Het bestand ntoskrnl.exe is missing.

Hij heeft met de dvd van zijn schoonbroer vista herinstalleerd na format van de schijf, zelfde probleem.

De pc heeft in de winkel een nieuw moederbord gekregen en vista was er in de winkel op gezet.

De dvd's van hem en zijn schoonbroer komen ook uit de winkel en er staat op de dvd's een productkey.

Of dat met de speciale sticker is weet ik niet.

Wat ik vreemd vind is het volgende.

Hij installeerd vista na format eerst met zijn dvd, later met de dvd van zijn schoonbroer.

Als hij naar start/deze computer (rechtsklikken) /eigenschappen gaat staat er dezelfde oemcode van eerst.

Hij verandert zijn key door deze van zijn eigen vistadvd, nu staat er geactiveerd, maar de productcode blijft steeds dezelfde.

Ik dacht dat deze met een andere key moest veranderen.

Weet er iemand nog een oplossing voor dit probleem.

sp1 installeren gaat niet, slipstreamen zelfs met vlite gaat ook niet.

Niet op zijn pc, en niet op de pc van zijn schoonbroer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Een beetje een moeilijk verhaal maar ik zal proberen je verder te helpen:

installatie stopt op 99%:

Kijkt u even na of u ingelogd ben als beheerder (admin) en probeer de update even opnieuw. Indien u reeds als beheerder ingelogd bent, dan proberen we even het volgende:

we gaan even controleren of de systeembestanden correct aanwezig zijn:

1. ga naar start, alle programma's, bureauaccesoires

2. klik met de rechtermuisknop op Opdrachtpromt en kies 'uitvoeren als administrator'

3. typ nu sfc /scannow

4. de volgende mededeling verschijnt

:

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.

Verificatie is ...% voltooid.

Wanneer dit nodig is, zal de vista dvd worden gevraagd

ivm slipstreamen kijkt u even na of u oven de laatste versie beschikt van Nlite.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het slipstreamen was dat met vlite, nlite is voor xp.

Het is wel van dezelfde makers.

De systemfilterscan ken ik reeds langer, dat leverde ook niets op.

Ik had gedacht aan beschadiging van de vista install dvd toen ik sfc /scannow voorstelde, maar op de pc van zijn schoonbroer lukte het ook niet, noch het slipstreamen, noch het installeren van sp1.

Om de mogelijkheid uit te sluiten van slechte dvd liet ik hem vista opnieuw installeren, dit na volledige format, ook alle partities weg en de schijf dan heringedeeld om zodoende een clean install te hebben met een nieuwe vista dvd.

Het probleem blijft echter bestaan, zowel de 1e keer met het zelfuitvoerende pack van 540MB, als nu laatst met de sp1 via de automatis updates.

We zitten hier ergens op een dood spoor.

Wat ik wel vreemd vind is dat als je gaat kijken via start/deze computer.

Daarop rechtsklikken en eigenschappen opvragen. dat daar blijkt dat de 2 besturingssystemen met verschillende key toch dezelfde product-id hebben.

Hij heeft dan de key veranderd in zijn eigen key waarna er bijstond dat vista was geactiveerd.

Ik dacht dat de product-id nooit hetzelfde kon zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn mening kan dit inderdaad niet dubbel zijn. Maar misschien is dit ontstaan door het gebruik van de 2 dvds. Ik ben het niet zeker.

Controleer alvast op beide pc nog even de activatiestatus als volgt:

open de opdrachtpromt (start - cmd.exe) en typ slmgr -xpr

normaal verschijnt nu dat vista permanent is geactiveerd.

doe nu nog even hetzelfde maar dan slmgr -dlv

nu verschijnt de uitgebreide info en kan je zien bij gedeeltelijke productcode of je wel een verschillende productcode hebt op beide pcs.

Indien de pc zou geinstalleerd zijn zonder code dan zou je één van deze moeten zien:

• Business - MRW4W
  • BusinessN - QXX44
  • HomeBasic - 3V4VD
  • HomeBasicN - GFJBT
  • HomePremium - 76PKF
  • Ultimate - RP8F7

Je kan ook nog even de installatiecode opnieuw ingeven als je gaat naar systeemeigenschappen (zie figuur)

ivm sp1 probleem, voer nog even volgende handeling uit:

De Windows Update-service stoppen

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.

1. U kunt Systeembeheer als volgt openen: klik op de knop StartGetOpenContent.aspx?assetID=4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeembeheer.

2. Dubbelklik op Services. GetOpenContent.aspx?assetID=18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3. Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Update en klik vervolgens op Stoppen.

Tijdelijke updatebestanden verwijderen

1. U kunt Computer als volgt openen: klik op de knop StartGetOpenContent.aspx?assetID=4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML en klik vervolgens op Computer.

2. Dubbelklik op de lokale vaste schijf waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C).

3. Dubbelklik op de map Windows en dubbelklik vervolgens op de map SoftwareDistribution.

4. Dubbelklik op de map DataStore om deze te openen en verwijder alle mappen en bestanden in de map. GetOpenContent.aspx?assetID=18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

5. Klik op de knop Vorige. Dubbelklik in de map SoftwareDistribution op de map Download om deze te openen en verwijder alle bestanden in de map. GetOpenContent.aspx?assetID=18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

De Windows Update-service opnieuw starten

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.

1. U kunt Systeembeheer als volgt openen: klik op de knop StartGetOpenContent.aspx?assetID=4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeembeheer.

2. Dubbelklik op Services. GetOpenContent.aspx?assetID=18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3. Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Update en klik op Starten.

bron: Windows Vista Help: Windows Update: fout 80070002

post-2-1417703754,6223_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , Ik heb vanalles geprobeert maar het lukt niet.

Nu krijg ik een foutmelding , namelijk ' 0x800706BA'

' Foutbeschrijving : De RPC-server is niet beschikbaar'

Dit is het resultaat nu, na de bewuste mappen te legen.

Voor die productid was hij de spatie vergeten.

Dat zal ik straks dan eventueel melden.

Ik ga zelf ook eens zoeken nu met deze foutcode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zou de fout moeten oplossen:

Controlleer of de nodige services actief zijn:

- start -> uitvoeren

- type in services.msc en druk op <enter>

- lokaliseer de Remote Procedure Call(RPC) service en controlleer dat het startup type op automatisch staat

- lokaliseer de Windows Time service en controlleer dat het startup type op automatisch staat

(Om startup type te wijzigen: rechtsklikken op de service -> eigenschappen -> bij startup type "automatisch" kiezen.)

bron: De Rpc Server Is Niet Beschikbaar. - PCHelper.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De services staan hetzelfde bij hem dan op mijn pc.

Ik vond wel dit op de vista community.

Daarbovenop komt er nu foutmelding over atmadm2, schijnt nieuwe trojan te zijn.

Ook fout over (bijhorend) mdtyhm.dll.

Misschien zijn deze oorzaak van de beschadiging.

De jongen gebruikt bit defender, onlangs nog uitgeroepen tot beste securityprogramma (verhouding prijs/kwalireit), ben wel vergeten waar ik dat gelezen heb.

Ik heb aangeraden een hijack this te zetten.

Hoe begin je een systeemreparatie?

Dat is geen herstel naar een vorig punt meen ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.