Ga naar inhoud

Sluimerstand fout melding bij opstarten

Thuurke

Aanbevolen berichten

Beste,

Al een paar dagen op een rij kamp ik met dit probleem: als de laptop uitschakelt wanneer de batterij leeg is, krijg ik een melding bij de volgende heropstart dat windows niet kan hervat worden op sluimerstand ofzo.

Ook kreeg ik daarna een kladblok logje (zie bijlage) op het bureaublad. Welke oplossingen kunnen jullie bieden?

Mvg

Thuurke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat het energieprofiel ingesteld bij lage batterij?

Op afsluiten of op sluimerstand?

Stel het energieprofiel zodanig in dat de laptop bij 3% batterij volledig afsluit ipv in sluimerstand te gaan.

In sluimerstand verbruikt de laptop nog steeds stroom en als de batterij leeg raakt terwijl de laptop in sluimerstand is, ga je problemen hebben bij het opstarten nadien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaapstand / sluimerstand is zowat een compleet onzinnige functie: hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of desktop.

Vooral na het installeren van updates is het belangrijk dat je je systeem volledig afsluit en heropstart.

En, zoals reeds door kweezie wabbit aangehaald wordt er ook tijdens de slaapstand en sluimerstand nog altijd energie verbruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.