Ga naar inhoud

Geen verbinding met draadloos netwerk

viktor

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Het is blijkbaar al van 2009 geleden dat ik dit forum nodig heb gehad, maar momenteel zit ik met een probleem dat zichzelf klaarblijkelijk niet zal oplossen.

Laatst een nieuwe laptop gekocht (Windows 8, Packard Bell EasyNote LE) waar ik best tevreden mee ben. Er is maar één probleem: de helft van de tijd weigert hij verbinding te maken met het netwerk op mijn kot (draadloos van Mobistar). Met het netwerk thuis en op school heb ik wel verbinding, en op kot heb ik wel verbinding met de Homespot van Telenet. Verder kon mijn vorige pc wel verbinding maken met het netwerk, en ook vandaag blijkt dit geen probleem te zijn met mijn iPad.

Hopelijk weet iemand raad met mijn uitleg.

Met Vriendelijke Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even mee zitten prutsen, maar dit veranderde spijtig genoeg niets aan de situatie. Het netwerk staat wel degelijk als standaard ingesteld. Jouw uitleg verklaart natuurlijk ook niet waarom andere apparaten (die van mij + die van mijn kotgenoten) geen problemen ondervinden met het internet.

Om m'n verhaal even wat te nuanceren: vaak kan ik wel verbinding maken met het netwerk, maar geen webpagina's openen (zelf niet de 'site' van de router). Even regelmatig lukt zelfs verbinding maken niet.

Heb even de probleemoplossing van Windows doorlopen, en als gevonden probleem geeft hij 'Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie' weer. Misschien kan je daar wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ viktor,

ge quoted uit bericht #3:

Om m'n verhaal even wat te nuanceren: vaak kan ik wel verbinding maken met het netwerk, maar geen webpagina's openen (zelf niet de 'site' van de router).

Met dat progje kan je inloggen in de router,met andere woorden naar de site van de router gaan.

Of bedoel je iets anders mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou daar vooral mee duidelijk maken dat ik noch verbinding kan maken met internet, noch met het netwerk. Mijn probleem is dus een heel stuk breder.

Om mezelf maar even voort te helpen: die melding die ik kreeg over de ip-configuratie, ik neem aan dat die wilt zeggen dat ik niet automatisch een ip-adres verkrijg? Als dit klopt, wat valt daar aan te doen? Of moet ik de oplossing ergens anders zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ viktor,

Om mezelf maar even voort te helpen: die melding die ik kreeg over de ip-configuratie, ik neem aan dat die wilt zeggen dat ik niet automatisch een ip-adres verkrijg?

Neen, aan de nieuwe laptop zou je een IP-adres moeten toekennen.

Daarna de IP- en de MAC-adres van de laptop invoeren in de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.