Ga naar inhoud

PC is erg traag.

Aanbevolen berichten

Ik zou op de I schijf een map C-Backup aanmaken en daarin nog een map met de datum van de backup zodat je dit krijgt als directory I\C-Backup\20130805

Voor elke volgende backup maak je een nieuwe map met datum aan en zo kan je een aantal backups bijhouden. Ik houd er meestal 2 bij.

Verder moet eigenlijk niets aanpassen en kan je gewoon op NEXT klikken.

Als je ruimte wil sparen op de I schijf kan je de compressie instellen op fast maar als de I schijf groot genoeg is, is dat niet echt nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 311
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij het klonen van een schijf, wordt de volledige fysieke schijf gekopieerd terwijl driveimage slechts 1 partitie behandeld.

Dit is geen kloon maar in principe kan je deze backup op een nieuwe schijf zetten en dan zou je een werkende pc moeten hebben.

Maar als je dit wil doen, gebruik je best de optie drive to drive.

Je kan de backup inderdaad ook gedeeltelijk terugzetten.

Gebruik daarvoor de optie browse en blader dan naar de lokatie waar de backup is opgeslagen.

Blader dan door de structuur, selecteer de map of bestand dat je wil terugzetten en klik dan bovenaan op het diskette symbool.

Geef dan de bestemming op en klik OK

De geselecteerde mappen of bestanden zullen nu beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de oude schijf weer aan zodat ze zichtbaar is in windows.

Installeer KillDisk en start het programma op.

Je krijgt nu een overzicht van de beschikbare schijven.

Selecteer enkel de oude schijf en klik bovenaan op KILL.

Klik op de knop Start.

Typ in het tekstvak de tekst ERASE-ALL-DATA en druk op Yes.

Het kan enige uren duren (afhankelijk van de omvang) voordat het hele proces voltooid is.

Daarna is de schijf normaal niet meer zichtbaar in windows.

Verwijder KillDisk om "ongelukken" te voorkomen.

Schakel de pc uit en demonteer de oude schijf.

Nu kan je de schijf met een gerust hart naar het afvalpark brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur voor een schijf van 1 TB kan best.

Bij mij duurt het ook anderhalf uur voor een schijf van 250 GB.

HD Tune, Malwarebytes, Minitool Partition wizard, Speccy en DriveImage XML zijn snelkoppelingen naar de betreffende programma's.

Normaal kan je die ook terugvinden onder de startknop - alle programma's.

De snelkoppelingen op het bureaublad zijn dus niet echt nodig en als je wil mag je ze verwijderen.

Je kan ook en nieuwe map maken op je bureaublad en die onderhoud noemen. Dan kan je deze snelkoppelingen in die map zetten.

Zo blijft je bureaublad overzichtelijk en heb je toch de snelkoppelingen bij de hand.

Uninstall is (waarschijnlijk) ook een snelkoppeling maar er staat niet bij voor welk programma.

Dubbelklik er eens op en dan zie je wel om welk programma het gaat. Je kan dan de procedure annuleren of verder laten gaan als het een programma betreft dat je niet meer nodig hebt.

Files en repairs-info zijn mappen.

Open de mappen en kijk wat de inhoud is en dan kan je beslissen of je ze nog nodig hebt of niet en eventueel verwijderen.

Mappen lijkt een tekstbestandje te zijn.

Open het bestandje en bekijk de inhoud; dan kan je beslissen of je het nog nodig hebt en eventueel ook verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je goeie raad, ik heb nu een mapje Onderhoud en de mapjes Files en repairs-info en mappen verwijderd.

Uninstall hoort bij Indigo Rose Corporation, geen idee wat dat is, ik kan het ook niet vinden op de pc.

Verder heb ik toch nog een probleem ;-)

Als ik de oude harde schijf afkoppel, start de pc niet meer op.

Ik heb de nieuwe schijf daarna als eerste gezet in de Bios en bevestigd, maar als ik dan weer opnieuw probeer op te starten, lukt dat nog steeds niet.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.