Ga naar inhoud

telenet - port forwarding - module met IP adres

Aanbevolen berichten

Beste, ik zit met een gelijkaardig probleem. In het weekend probeerde ik laatst extern op mijn NAS server te geraken, zonder probleem. Dit is een Iomega, de fabrikant bied een zgn "personal cloud" aan, gewoon de naam ingeven van de cloud en inloggen.

Sinds vandaag echter wou ik een camera instaleren, welke ik via de interface van de NAS wil bekijken, daar dit voorgeinstalleerd is. (Zelf kan ik perfect de camera bekijken)

Ik geraak echter niet meer extern op mijn NAS, de configuratie pagina voor de cloud heeft het over poorten 80, 443 en 50500.

Totnogtoe, had ik 50500 als eindpoort opstaan voor het ip van mijn server. Ik heb het ip van de NAS ook ingesteld in "DMZ" van de telenet modem.

post-43111-1417705381,9305_thumb.jpg

Kan iemand me tips geven over welke poorten ik moet instellen op de modem? Ik begrijp dat je "vals" moet spelen voor een telenet modem.

Ik veronderstel dat het weinig zal uithalen om een extra router achter de telenet modem te hangen.

post-43111-1417705381,9473_thumb.jpg

aangepast door stormrider
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een poort op je router forwarden naar een poort op het device dat je wil aanspreken.

Bijvoorbeeld, stel dat de webserver op je device luistert op poort 80 (standaard http), dan moet je een andere vrije poort forwarden naar dit device en poort. Dus vanuit je router doe je een forward van bijvoorbeeld poort 5500 naar <intern ip>:<80>.

Je gebruikt dus de geroute poort (5500 in het voorbeeld) om naar een specifiek device op je interne netwerk te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen een unieke poort naar het betreffende interne ip adres te forwarden. Dus als het intern ip van je device bijvoorbeeld 192.168.0.100 is en je wilt dit device aanspreken via poort 5000, dan wordt de entry in de router tabel 192.168.0.100 poort 5000 tot 5000. Je device moet wel ingesteld zijn om op die poort te "luisteren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.