Ga naar inhoud

[OPGELOST] Back-up en schrijfbeveiliging

Aanbevolen berichten

Regelmatig neem ik een back-up van mijn gegevens op een USBstick. Nu ineens problemen:

- Bij back-up met Windows: neemt hij alleen de C-schijf en niet de D waarop mijn documenten staan

- Bij manuele kopie: deze gegevens kunnen nadien niet verwijderd worden (bij volgende kopie), noch overgeschreven worden: kan opgegeven bestanden niet vinden, kan bronbestand niet lezen, bestanden tegen schrijven beveiligd.

- De USBstick kan niet veilig verwijderd worden omdat hij door een programma in gebruik is.

Kan dus onmogelijk nieuwe back-up op de USBstick maken!

Wat is er aan de hand? Hoe dit te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Neem anders even hier is een kijkje: Download details: Microsoft USB Flash Drive Manager (Standard)... Dit is een freeware progje dus gratis te gebruiken... Is heel makkelijk in het gebruik, gebruiksvriendelijk... en veel geavanceerde mogelijkheden... Als je het gedwonload hebt en het is geïnstaleert op je pc... klik je het even open en zie je 7 tabjes van boven... overview, copy files, back-up restore, properties, manage library en settings... Bij het tabje copy files kan je de files of bestanden zien, kopieren en nog veel meer... Dan een leuke optie in jou geval het tabje back up / restore: deze tab maakt het mogelijk een back up of kopie te maken van je USB (universal serial bus) te maken... Deze staan dan op een harde schijf naar keuze... Nu het tabje proporties in het nederlands (eigenschappen): hier past u de eigenschappen van je USB stick aan... Nu de manage library: deze tab geeft eigenlijk een kort overzichtje van al je USB sticks te samen...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet...

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Knightgangstra! Bedankt voor je reactie.

Heb geprobeerd, maar krijg hetvolgende bericht: "Deze schijf (USB-stick) kan niet worden gewist.Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruikt af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Knightgangstra! Bedankt voor je reactie.

Heb geprobeerd, maar krijg hetvolgende bericht: "Deze schijf (USB-stick) kan niet worden gewist.Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruikt af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven."

ze kan niet worden geformateerd ?

hmmm ik denk dat ze dan kapot is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Kan u even vermelden om welke USB (universal serial bus) stick het juist gaat ?? Zo kan ik je beter verder helpen... bij apacer weet ik dat er de volgende mogelijkheid is: LFormat for Write Protect een mooie tool voor het formateren van je USB stick maar ik weet natuurlijk niet welke USB jij juist hebt...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bart. Volgende gegevens over USB: Toshiba MK6025GAS Bestandsysteem: FAT32 7,54GB USBFlash Disk USB Device

Windows\system 32\drivers\disk.sys of Part Mgr.sys

Zijn dit de gegevens die je wou weten?

Krijg de vermelding dat de USB correct werkt.

Moet ik misschien het stuurprogramma bijwerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Dank je dit zijn de gegevens die ik graag zag... Je kan altijd eens proberen je stuurprogramma's of drivers bij te werken dan gaat hij online zoeken naar drivers en dan zou ik die het best installeren... Hoe heb je je USB stick juist willen formateren... Ik neem aan via deze computer dan met je rechtermuisknop op de usb stick en dan heb je deze willen formateren of heb je het anders gedaan... Ik ken een heel handig tooltje dat je vervolgens het best installeert op je pc met name: HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8... Zoek even op google en download het... srry dat ik zelf de link niet kan geven maar ik heb weer ietsje te veel gedoownload denk ik, ik zit namelijk over mijn limiet...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.