Ga naar inhoud

Acer Aspire 5738G valt continue uit

tijl3

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een acer aspire. Die van fabriek uit met Vista is geleverd. Ik heb er Windows 7 op geplaatst. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar hij valt vaak uit. De temp van de harde schijf is rond 50°C.

Ik heb op de computer mezelf als administrator, en daarnaast nog vier accounts voor de kinderen. Wanneer de kids hun account gebruiken vertraagt de computer enorm.

Ik heb er ook Norton360 oplopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy. (klik er op)

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je logje werd geproduceerd toen je laptop 6 minuten in gebruik was na (zoals je zelf aangaf) een "koude start": helaas een te korte periode want op dit moment is er met de temperaturen niets aan de hand.

Om een beter zicht op de temperaturen te krijgen is een nieuwe uitvoering van Speccy noodzakelijk...een nieuw logje dus, gemaakt nadat de laptop gedurende een langere tijd (> half uur) in gebruik is.

Het is van hieruit moeilijk te zien hoe jullie de laptop gebruiken: staat hij permanent op een gladde, harde en stofvrije ondergrond of wordt ie gebruikt als schootdier, op dekens of, ... ?

hij valt vaak uit.

Het is niet de eerste keer dat je met deze problematiek worstelt, zie dit oude topic van je.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Als extra info kan je hier de volledige service guide van je Acer Aspire 5738G raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

na een 20min. viel de computer uit. ik heb onmiddellijk een nieuw logje gemaakt.

http://speccy.piriform.com/results/LtiZIT1wZvL1rmKj3n2r2GU

De computer staat niet continue aan en wordt vooral gebruikt op een tafel. Er zit een batterij in met dubbele capaciteit, waardoor de computer een kleine twee centimeter speling heeft onderaan.

Ik bekijk nog eens mijn vorige problematiek.

Alvast bedankt.

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens opensmijten en ontstoffen

Hou het maar op voorzichtig openen en ontstoffen... ;-)

De ventilator checken, de warmtewisselaar stofvrij maken...vandaar mijn linkjes in bericht 4: de handleiding hier op PCH en de service guide van je Acer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

je diagnose was correct. Ik heb de laptop volledig uit elkaar gehaald aan de hand van de prachtige handleiding. Na het ontstoffen valt de computer niet meer uit. ik wou hem nog even verder testen vooraleer ik u op de hoogte bracht. maar met deze weet je het nu.

Van harte bedankt!

Groeten,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.