Ga naar inhoud

Access 2007 problemen met tabellen en keuze knopprn.

haajee

Aanbevolen berichten

Hoi,

Maak een database in access 2007 en stuit op het volgende probleem.

het volgende is het geval.

ik werk met een veld met een keuze knop, in mijn geval "country".

het gaat over een time table van een Airport.

dat geeft bijv. een keuze France aan.

dan is de volgende tab een keuze knop met Airports

Ik krijg het wel op het scherm ........ maar ALLE Airports uit alle landen.

Wil juist alleen de Airports zien die afhankelijk zijn van de vooraf gegeven invoer , dus France.

en die ook net als voorgaande invoeren in het record.

ben al vele dagen bezig en zoek me eigen suf op het internet.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

In het Input formulier met diverse velden, waaronder onderstaanden.

Wil juist alleen de Airports zien die afhankelijk zijn van de vooraf gegeven invoer , dus France.

Heb een tabel Country's gemaakt , gevuld met landen , en een Tabel met Airport's.

Henk.OM HET VERHAAL NOG IETS DUIDELIJKE TE MAKEN, HIER NOG EEN VERANDERDE VERSIE.

Hoi,

In het Input formulier met diverse velden, waaronder onderstaanden.

Heb een tabel Country's gemaakt , gevuld met landen , en een Tabel met Airport's.

Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de tabel Countries. Deze tabel moet je voorzien van een primaire (primary) index met een unieke waarde in het indexveld zodat een land slechts 1 maal kan voorkomen in de tabel. Dit kan automatisch gedaan worden op het ID veld.

Dan moet je in de tabel Airports een veldje voorzien (bvb Country_ID) waarin je het ID nr (uit de tabel Countries) zet van het land waar de luchthaven ligt. Op dit veld maak je een bijkomende (secondary) index

Dan link je de tabellen Countries en Airports aan elkaar van het ID veld in de tabel countries (waarop de primaire index staat) naar het veld Country_ID van de tabel airports.

Vervolgens maak je een query op de tabel Airports met als zoekwaarde het ID van het geselecteerde land in de tabel Countries.

Het resultaat is een lijst met de luchthavens die in het geselecteerde land liggen.

Als je er niet aan uit kan, voeg dan de database die je al hebt toe als bijlage aan een volgend bericht.

Dan kan ik het eens rustig bekijken en zien wat ik nog kan doen.

Je zal waarschijnlijk de database moeten inpakken als zip bestand om te kunnen toevoegen als bijlage.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Bedankt voor het antwoord, maar kan er nog helemaal niks mee.heb al vele vele dingen uit geprobeerd en gekeken op youtube ..... honderderen filmpjes bekeken , ben er nu gaar van, terwijl ik al vele jaren bezig ben met programma's te maken in allerlei soorten , zoals Unix, Gwbasic , Dos (20/25 jaar geleden) Lotus123 , Facturerings programma's maken , Dbase etc etc.... en alle andere MS Software van Excel tot ook Access en alles wat er tussen zit. Ik had al heel veel landen in een tbl_tabel country gezet , daarnaast heel veel tbl_airports gemaakt..... ik ben nu helemaal de weg kwijt, terwijl ik toch geen stomkop ben. maar dit gaat mijn pet helemaal te boven. Ik loop nu met de kop tegen de muur !! en nog eens wat , een bestand(je) bijvoegen haat ook al niet , gezipt en al.

- - - Updated - - -

bijlage ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik ben je niet vergeten hoor maar de laatste week was erg druk en heb ik dus niet veel tijd gehad om het te bekijken.

Hopelijk is het volgende wat kalmer zodat ik alles rustig kan uitvlooien.

Even geduld dus.

Als je ondertussen zelf al iets dichter bij een oplossing bent gekomen, mag je dat ook altijd melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Ben inmiddels al op andere punten aan het uitbreiden , en na wat zoek werk zo links en rechts lukt het langzaampjes aan. v.w.b. het verhaal en de tabellen/knoppen ben ik nog niet uit gekomen, dus vandaar dat ik nu op een ander spoor zit om toch maar verder te komen., bedankt voor je evt. zoekwerk , en ik zie je berichtje wel voorbij komen , nogmaals bedankt, groetjes, Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.