Ga naar inhoud

Isearch Babylon in Firefox (In Zoeken via adresbalk en als Startpagina)

Aanbevolen berichten

Helaas ook bij mij.. Isearch Babylon in mijn Firefox. (Vista 32bit op een C2Q-PC).

Ik merk het alleen als ik tekst invoer in de adresbalk (dan verschijnt Isearch.Babylon)

en de startpagina was gewijzigd in

Babylon Search - Google zoeken

Hierdoor was de startpagina (die ik nooit gebruik) ook veranderd in Isearch.Babylon.

Mijn Firefox crasht wel eens maar ik heb erg veel add-ons en bookmarks.

Ook wordt alles wel eens een beetje traag en zijn er heel soms korte "Programma-x reageert niet-meldingen".

Virusscanner is KIS 2012 (Kaspersky).

Er is ook nog MbAM en Spybot S&D.

In het register heb ik ook 2x iets met babylon gevonden (dll oid) maar nog niks mee gedurfd te doen.

Ook nog een beetje gezocht naar een ''universele oplossing'' maar niet gevonden..

Dus.. een Hijack-logje gemaakt en dat zal ik even toevoegen.

Bij voorbaat al vast mijn dank !

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor “uitvoeren als administrator” om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop GTMY en druk op Enter.

Tik in: sc delete GTMY en druk op Enter.

Tik in: sc stop MIMHTWTA en druk op Enter.

Tik in: sc delete MIMHTWTA en druk op Enter.

Tik in exit en druk Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = Babylon Search 8ed3c7e8-4fae-4c37-a1a3-8ab80325d9b1&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={ searchTerms}

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O9 - Extra button: eBay.nl - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.nl - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing)

O9 - Extra button: eBay.nl - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing) (HKCU)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.nl - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing) (HKCU)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis.

Download zoek.exe naar het bureaublad.

• Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

startupall; 
filesrcm; 
uninstall-list;

• Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• HijackThis Log
    • Firefox Look
    • Chrome Look
    • Firefox Defaults
    • Reset Chrome
    • Empty Temp Folders
    • IE Defaults

[*] Klik daarna op de knop "Run script".

[*] Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).

[*] Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.

[*] Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Kape, heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik maak vorderingen (zo lijkt het nu, ) maar omdat het nu ''gigantisch nachtwerk'' is geworden zal ik zondag of maandag eventjes uitgebreid verslag doen. (Anders slaap ik niet meer....)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Ik heb van zoek.results.log maar even een (gewone) zip gemaakt. (mbv Total Commander).

Ik zal 's even proberen "uitgebreid" te reconstrueren wat ik gedaan heb (eergisteren..;denkdenk..).

Het lijkt.. (..) opgelost te zijn.

De meeste mensen zijn erg snel tevreden met hun PC, maar ik niet, dus bij mij

gaan de dingen meestal net even anders.. (beter hoop ik..) :-)

Mijn browsers zijn Firefox, Opera, Chrome en IE. Ik gebruik echter bijna alleen maar Firefox.

Ik gebruik ook "Vista start menu" dus via die route kwam ik bij de "opdrachtprompt".

Die verscheen echter als c:\windows\system32>

Hmm, wat te doen.. denk, denk..: cd c:\ resulteerde in C:\

De vier opdrachen gaven twee foutmeldingen en twee "goed meldingen"..: (2x .....deleteservice voltooid oid).

HiJackthis kwam nog met de melding dat er geen write-acces to the host-file was oid.

"Voor kennisgeving aangenomen" (Ik heb daar ooit wel eens mee zitten knutselen).

Eerst alleen de eerste "R1... gefixed": Ik kwam er nl pas later achter dat alle "url's" hier "rood worden"..

Toen ik dat begreep de rest. (En ik vraag me eigenlijk af welke "kwade rol" eBay speelt in dit verhaal..) (???).

(Ook Firefox maar voor de zekerheid afgesloten tijdens dit gebeuren).

Daarna zoek.exe uitgevoerd.

Spybot S&D kwam nog 3x met de melding of het goed was dat de startpagina werd gewijzigd van

giveawayoftheday.com, aldi.com.., weer aldi.com.. in microsoft.com/fwlink/?linkID=69... OK gedaan.

Wat later bleken er enkele Firefox dingen (mbt add-ons) te zijn veranderd.

Een dag later bleek Firefox ineens in de veilige mode op te starten zonder uitgebreide bladwijzerbalk

en met maar 1 tabblad...

Ik begon al een beetje bleek te worden want dat moesten er 183 zijn (....)...

(En dan heb ik ook nog een paar zgn "tabblad groepen"..).

(Ik maak er dus wel eens een tijdelijke extra backup van..)

Via sessionmanager (of beheer) (een van de 29 add-ons geloof ik) toverde ik dat gelukkig weer terug.

Inmiddels is Firefox weer aardig gezond geworden maar zijn er nog een paar add-ons "in de war" ,

dwz, de instellingen moeten nog even goed gezet worden en er zijn nog een aantal "buttons"

op andere plekken terecht gekomen.

Tot zover ben ik heel blij voor de hulp ! Hopelijk zijn er geen verborgen zeken achter gebleven!

Ik zou misschien het register ook nog eens moeten doorzoeken met wat trefwoorden

en misschien nog een paar dingen doen voor de zekerheid !

Er blijken dus toch af en toe dingen door de beveiliging heen te glippen...

Ik heb misschien eens iets geinstalleerd, afkomstig van ..../softonic.com, misschien kwam het daar vandaan..

Zo.. weer erg laat geworden: Eerst naar bed ! (3 pogingen om dit bericht te versturen...)

zoek-results.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of Isearch Babylon weer is opgelost !

Mijn Firefox crasht wel eens (bv bij grote pagina's met bv veel plaatjes of google maps etc).

Maar ik heb 25.000 bookmarks, erg veel add-ons (extentions) en heel veel tabbladen dus tja...

Ik had nog wel een heleboel werk om diverse Firefox-instellingen en buttons weer goed te krijgen..

Ik ben alleen nog een beetje benieuwd naar de oorzaak ??? (en naar die eBay-regels).. ??

En ik ben heel erg blij met deze hulp !!

Dus . . . misschien moeten we maar gaan denken aan een "opgelost-stempeltje" :-)

Piet-t

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder al zeker zoek.exe van je bureaublad.

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

Sluit alle openstaande vensters.

• Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je nog "mogelijkheden" achter de hand had want ik ben zelf eigenlijk nooit klaar :-) .

Het lijkt of AdwCleaner geen gekke dingen heeft gevonden.

Ik heb de andere "reserve browsers" nog niet gebruikt.

Ik start deze programmaatjes trouwens gewoon vanuit mijn "software-download-map",dus niet het bureaublad.

Zonder Total Commander ben ik nergens.. :-)

Mijn bureaublad staat trouwens propvol met gigantisch veel icoontjes (of dat zo goed is weet ik niet ??),

dus.. ik maak er wel eens een foto van anders ben ik na een "ongelukje" uren bezig om alles op z'n plaats te krijgen..

Mijn Systeemherstel heeft ook lange tijd niet gewerkt en ik weet eigenlijk niet hoe de situatie momenteel is.

Het is ook mogelijk dat het misschien "overgenomen" is door een onderhoudsprog'je zoals TuneUp Utilities oid.

Dat moet ik 's een keer uitproberen nadat er een paar dagen geen belangrijke dingen zijn veranderd.

Er bestaan ook registrycleaners (en defragers(..) ) (ook in CCleaner), maar ik ben daar erg huiverig voor..

Ik heb ook nog Auslogics Disc Defrag Pro (die ook tijdens het "booten" al wat kan doen), maar ik heb het

programma "tijdelijk de nek omgedraaid" want het ging 2x per dag aan de slag en dat kreeg ik er niet uit..

Maar goed, hier is dan weer mijn (copy-paste) logje....:

# AdwCleaner v2.200 - Verslag gemaakt op 19/04/2013 om 00:56:26

# Geactualiseerd op 02/04/2013 door Xplode

# Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium Service Pack 2 (32 bits)

# Gebruiker : Piet - C2Q

# Opstarten Modus : Normale modus

# Gelanceerd vanaf : C:\Downloads op C - C2Q\Software\HijackThis\adwcleaner.exe

# Optie [Zoeken]

***** [Diensten] *****

***** [Files / Mappen] *****

***** [Register] *****

Sleutel Aanwezig : HKCU\Software\APN PIP

Sleutel Aanwezig : HKCU\Software\Conduit

Sleutel Aanwezig : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}

Sleutel Aanwezig : HKCU\Software\PIP

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{A7DDCBDE-5C86-415C-8A37-763AE183E7E4}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\NCTAudioCDGrabber2.DLL

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WMHelper.DLL

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{CADAF6BE-BF50-4669-8BFD-C27BD4E6181B}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3F607E46-0D3C-4442-B1DE-DE7FA4768F5C}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{49C00A51-6E59-41FE-B3FA-2D2157FAD67B}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6DFF5DBA-AE3A-46DB-B301-ECFFC6DB2982}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{DE34CD67-F1C8-4001-9A23-B8A68F63F377}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FE0273D1-99DF-4AC0-87D5-1371C6271785}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{93E3D79C-0786-48FF-9329-93BC9F6DC2B3}

Sleutel Aanwezig : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}

Sleutel Aanwezig : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\063A857434EDED11A893800002C0A966

Sleutel Aanwezig : HKLM\Software\PIP

Sleutel Aanwezig : HKU\S-1-5-21-1494982256-4013816187-1667409758-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}

***** [browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16476

[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

-\\ Mozilla Firefox v20.0.1 (nl)

File : C:\Users\Piet\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\9o98qffr.default\prefs.js

[OK] De file bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

-\\ Opera v12.11.1661.0

File : C:\Users\Piet\AppData\Roaming\Opera\Opera\operaprefs.ini

[OK] De file bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

AdwCleaner[R1].txt - [2470 octets] - [19/04/2013 00:56:26]

########## EOF - C:\AdwCleaner[R1].txt - [2530 octets] ##########

- - - Updated - - -

aangepast door Piet-t
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via AdwCleaner heb je gekozen voor "zoeken". Wil je hetzelfde nu nog eens doen maar kiezen voor "verwijderen". Dan worden de aangeduide items ook effectief verwijderd, wat uiteraard de bedoeling is bij een opruiming van overbodige restjes.

En laat één ding duidelijk zijn: té veel icoontjes op je bureaublad is absoluut niet goed. Dat heeft een negatieve invloed o het laden van de pagina en de vraag is dan nog hoeveel je er werkelijk van gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.