Ga naar inhoud

Isearch Babylon in Firefox (In Zoeken via adresbalk en als Startpagina)

Aanbevolen berichten

Zo.. Nu heb ik ook "verwijderen" gekozen. (Zie hier onder).

Het programma'tje geeft ook nog wat aanbevelingen zoals "het activeren van PUP/LPI in uw AntiVirus programma"

of het installeren van AdwCleaner-PUP/LPI. Dit zegt mij dus helemaal niks..?.. (Ik gebruik KIS (KaspersyIntSecurety).

Het komt wel eens voor dat dit niet opstart

of dat het een beetje laat opstart (en dat geeft dan een voorbarige melding van Windows).

Als het helemaal niet opstart is herstarten van de PC de enige optie om het aan de praat te krijgen.

Als mijn bureaublad door die grote berg icoontjes wat traag te voorschijn komt dan kan ik daar mee leven

maar het mag natuurlijk niet de andere prestaties beïnvloeden.(..?..) Dan maar wat inkrimpen.?. :-(

Het geeft wel een heel mooi overzicht.. :-) (Ik gebruik 20% er van 'regelmatig').

Ik "draaide" MBAM nog even en daarin staat een Link naar wat verdere info. Echter...

Die Link opent I.Explorer terwijl dat niet mijn "standaard browser" is. Maar goed..:

I.Explorer kwam met de melding " Een onbekend programma wil uw Zoek... aanpassen met Bing-zoek...ding.

(Nee gezegd). Maar het zou natuurlijk kunnen komen doordat we "grote schoonmaak" hebben gehouden.

Hier onder dan weer even de laatste acties..:

(Ik weet nooit op welke "reageer-knop ik moet drukken, gaat altijd 1e keer fout,;pag afsluiten, weer inloggen...)

(De volgende fouten zijn opgetreden , Je hebt geen toelating om deze actie uit te voeren,

Vernie de pagina (opnw inloggen)...Bericht opnieuw maken...)..

# AdwCleaner v2.200 - Verslag gemaakt op 19/04/2013 om 11:09:25

# Geactualiseerd op 02/04/2013 door Xplode

# Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium Service Pack 2 (32 bits)

# Gebruiker : Piet - C2Q

# Opstarten Modus : Normale modus

# Gelanceerd vanaf : C:\Downloads op C - C2Q\Software\HijackThis\adwcleaner.exe

# Optie [Verwijderen]

***** [Diensten] *****

***** [Files / Mappen] *****

***** [Register] *****

Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\APN PIP

Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Conduit

Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}

Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\PIP

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{A7DDCBDE-5C86-415C-8A37-763AE183E7E4}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\NCTAudioCDGrabber2.DLL

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WMHelper.DLL

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{CADAF6BE-BF50-4669-8BFD-C27BD4E6181B}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3F607E46-0D3C-4442-B1DE-DE7FA4768F5C}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{49C00A51-6E59-41FE-B3FA-2D2157FAD67B}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6DFF5DBA-AE3A-46DB-B301-ECFFC6DB2982}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{DE34CD67-F1C8-4001-9A23-B8A68F63F377}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FE0273D1-99DF-4AC0-87D5-1371C6271785}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{93E3D79C-0786-48FF-9329-93BC9F6DC2B3}

Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006EE092-9658-4FD6-BD8E-A21A348E59F5}

Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\063A857434EDED11A893800002C0A966

Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\PIP

***** [browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16476

[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles lijkt "normaal", dwz mijn Firefox crasht elke dag maar dat komt waarschijnlijk door de grote hoeveelheid add-ons... Die veroorzaken soms "geheugen-lekkage" (memory-leak).. Op dit moment gebruikt Firefox 900 Mb..

Dat is een dilemma want met weinig Add-ons zou ik net zo goed Chrome kunnen gaan gebruiken..

Ik merk het ook een beetje aan soms wat schokkerig scrollen of dat de getypte letters een seconde later verschijnen of als ik de cursor naar links laat gaan met <-pijltje dan gaat het ook af en toe schokkerig.

Misschien toch nog maar 's met de add-ons experimenteren..

Er draaien soms nog een paar andere noodzakelijke programma's tegelijkertijd. (Nu echter niet)...

Ik bezocht net abnamro.nl en de pagina werd niet goed weergegeven. Er ontbraken wat dingen.

Eerst kwam trouwens de melding "verbinding werd ge-herinitialiseerd"

Maar dat was op mijn andere computer (laptop) het zelfde probleem...

In Chrome zag de pagina er wel normaal uit.

Kan ook aan de bank liggen.

Dat ga ik nog even uitzoeken.

Vr groeten, Piet.

aangepast door Piet-t
dubbel verzonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download zoek.exe naar het bureaublad.

• Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

startupall; 
filesrcm; 
uninstall-list; 

• Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• Running processes
    • Installed Programs
    • Firefox Look
    • Chrome Look

• Reset Chrome
    • Empty Temp Folders
    • Shortcut Fix
    • IE Defaults
    • Auto Clean

[*] Klik daarna op de knop "Run script".

[*] Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).

[*] Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.

[*] Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, daar ben ik weer. Het duurde even wat langer. Er zullen vast wel eens mensen zijn die ineens niet meer terug komen

omdat de computer ontploft is of weet ik veel.. :-)

Vermoedelijk ontstonden de probleempjes met de site van abnamro.nl door een storing oid. Inmiddels gaat dat weer goed.

Men adviseert soms om "alle cookies" te wissen maar dan heb je daarna weer weken werk om overal weer alles in te vullen of in te stellen. Ik ben trouwens nog cookies van Babylon (weet niet meer zeker of ze van ''DE babylon'' waren) tegen gekomen,

dus die heb ik ook gewist, evenals abnamro, en nog heel wat andere..

Ik heb Firefox maar even (tijdelijk..) "verlost" van een paar "zware add-ons" (cq extensions) en nu crasht het wat minder vaak..

Windows update bied mij ook een driver-update voor de Nvidea Gforce GT230 aan maar ik weet niet of dat verstandig is..

Ik heb echter wel een scherm van +_ 1920x1080 waar ik dus soms ook "HD-films" mee kijk.

(Ik heb , toen zoek.exe op de helft was, de internet-stekker er uit getrokken.)

Zo.. even verzenden, inclusief zoek results25-04.log (datum heb ik er zelf bij gezet).

Hopelijk weet ik nog hoe de attachments werken...

zoek-results25-04.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de komende dagen eens kijken hoe het gaat. Kan even een paar dagen duren.

Ik was laatst aan het downloaden (usenet mbv Grabit) en dan wordt Firefox ook trager maar dat is gebruikelijk.

Maar er gebeurde iets geks want Firefox deed helemaal niks meer en toen bleken de 4 CPU's continu op 100% te staan.

(Volgens Ctrl-Alt-Del > Taakbeheer). En de downloadsnelheid was gehalveerd.

Toen schakelde ik KIS (Kaspersky Int. Securety 12) uit en toen was alles weer normaal...

Het kan zijn dat dit een "foutje" is van Kaspersky System protection (oid). Kan je evt. uit schakelen..

Firefox-add-ons.

Ik heb er ook veel in mijn lijst staan die altijd uitgeschakeld zijn.

Op dit moment zijn er 19 actief.

Maar er zijn er nog 5 of 6 die eigenlijk weer ingeschakeld moeten worden..

En dan is er ook nog een lijst met noodzakelijke zgn. Plug-ins. (Verwarrende namen..).

Ik zal morgen (vandaag ben ik afwezig) eens verder "spelen" :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dat mag ... anders kan je - ook als tussenbericht - misschien even laten weten welke tijfels je nu nog hebt én over welke (mogelijk) problemen dit wel gaat. Kunnen we daar mogelijk nog iets voor voorstellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.