Ga naar inhoud

Game pc voor 550-600 euro


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn pc die ik nu heb wordt nu steeds ouder(2007) en ik vind het tijd voor een nieuwe pc.

Hierbij het stappenplan:

Waarvoor heb ik een pc nodig: Ik ga mijn pc gebruiken voor games zoals Call of Duty 2, Crysis 3(niet perse ultra), Minecraft en nog meer first shooter games.

Wat is mijn budget: Mijn budget ligt rond de 550-600.

Een merkcomputer of een samenstelling: Maakt mij niet uit, al vind ik een computer samenstellen wel erg leuk.

Ga ik overklokken: Hoeft niet perse, zou wel zo leuk zijn.

Ga ik upgraden: Ja.

Heb ik al die nieuwe functies nodig: Veel niet maar dingen zoals USB 3.0 en sata 600 vind ik wel fijn, ook een WLAN functie zou ook fijn zijn(niet noodzakelijk).

Ga ik zelf assembleren: Maakt mij niet uit.

Heb ik een besturingssysteem nodig: Nee.

Ga ik zelf installeren: Ja.

Heb ik voorkeur aan onderdelen: Ik heb hieronder een lijstje met de onderdelen die ik in gedachte had.

Heb ik randapparatuur nodig: Nee maar als jullie een leuk scherm kennen moet je dat zeggen.

Heb ik specifieke wensen: Ik wil graag een goede computer waar ik tijd mee kan doen.

Ik woon in Nederland en zou graag mijn spullen bij 4AllShop.nl of Azerty.nl willen bestellen.

Ik had dit in gedachte maar ik weet niet of ik hiermee het beste voor 550-600 heb.

Kingston 8GB 2x4 PC3-14900(DDR3-1866) €46,24

MSI 970A-G43 AM3+4x DDR3 6x SATA-600 €53,26

MSI N660 TF 2GD5/OC2GB GDDR5 PCI-e 3.0 x16 €154,50

AMD FX-6100 Black Edition 3 3GHz AM3+ Box €83,84

Sharkoon Vaya Value Midi-Tower €30,90

Corsair CX430M 430W Modulair €37,15

Seagate Barracuda 1TB 3.5" SATA-600 €48,31

Totaal €549,65

Ik hoor graag wat jullie ideeen en tips zijn.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw samenstelling is goed gericht op gaming, maar de processor is wat zwak.

Samenstelling:

Deze samenstelling bevat dezelfde onderdelen (HDD, geheugen, DVD-drive...) maar heeft een andere processor/grafische kaart-combinatie. De CPU wordt een AMD 6-kern uit de FX-series, een Intel i5 is helaas niet mogelijk door het budget. Als grafische kaart nemen we dan een GTX 650 Ti Boost, wat vergelijkbare prestaties biedt van een GTX 660.

Het systeem wordt geplaatst in een stevige Antec ONE behuizing en gevoed door de Corsair CX500M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog ff gepuzzeld en ben nog hier op uitgekomen: Hieropklikken

- - - Updated - - -

Als de link hier boven niet werkt moet je deze gebruiken:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B256774%5D=1&product%5B511919%5D=1&product%5B439635%5D=1&product%5B464501%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B547804%5D=1&product%5B554020%5D=1&product%5B563659%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B603801%5D=1

- - - Updated - - -

PS: Als ik deze neem neem ik hem bij 4allshop.nl waar hij 635 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even zitten te kijken en ik miste een cdstation in je samenstelling, dus die heb ik er even bij gedaan.

verder viel het me op dat je een netwerkkaart koos die op een usb aansluiting word geplaatst, dit betekend dat deze altijd ergens uit zal steken en je meteen een usb aansluiting hebt bezet. misschien is het daarom een idee om deze te nemen.

ik heb trouwens de antec one er weer in gezet in plaats van je de kast die je had geselecteerd, omdat er ruimte was in het budget en deze kast usb 3.0 aan de voorkant heeft en iets beter uit de bus komt.

samenstelling

mocht je de kast die je had geselecteerd toch mooier vinden, dan kun je natuurlijk altijd die nog nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback, ziet er erg goed uit!!!

- - - Updated - - -

Ik zie alleen net dat je de HDD bent vergeten, maar als nog heel erg bedankt!

- - - Updated - - -

Ik had nog een paar vragen, als je twee van die WLAN ontvangers hebt verdubbelt dat de ontvangst dan? En is het de moeite waard om een recovery HDD te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik even dit vragen om mischien enkele problemen uit te sluiten. maar is er bij die processor een koeler bijgeleverd en zo nodig een fan? en lijkt die grafische kaart niet een beetje te sterk voor je pc. ik heb self 16GB ram en een intel i7 3820 processor en ook een GTX660 en die is voor mij zelfs te sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miksel12

2x een wlan netwerkkaart vergroot niet het bereik.

je samenstelling ziet er wel goed uit, alleen ik vraag mij af of de voeding niet aan de krappe kant is. misschien dat iemand anders het iets beter weet, maar ik zou zeggen dat een 600 watt voeding toch net wat ruimer is.

daarom raad ik deze aan: cooler master b-series 600w

@oritel

volgens mij zal deze setup geen bottleneck hebben. heel misschien het moederbord, maar daar is naar mijn weten weinig kans op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.