Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Last van een trage pc/laptop?

Probeer echt eens om Auslogics Boost Speed op je pc te installeren en kijk welke mogelijkheden het programma biedt.

Maakte bij mij een enorm verschil toen de boel trager en trager werd.

En ik maar de ene virusscanner na de andere installeren omdat ik ervan overtuigd was dat er een virus(je) ergens zat.

Mooi niet dus.

Starten, afsluiten, gebruik, alles wordt sneller.

Ook de mogelijkheid om je internet te testen en aan te passen, register cleaner, afijn, een heel scala aan mogelijkheden.

Meer weten (Engels) klik dan op onderstaande link voor de homepage:

Speed Up Your Slow Computer with Auslogics Boost Speed

Een maand gratis gebruik! Daarna voor een niet te duur bedrag 1, 2 of 3 jaar aankopen als je het programma wilt blijven gebruiken.

Wat mij betreft een aanrader!

Geplaatst:

Ik zie niet echt een reden om dit programma te installeren.

Als ik de lijst bekijk van wat dit programma allemaal te bieden heeft zou ik het zeker afraden.

Disk Defrag and Registry Defrag with services that they don't offer elsewhere. There's an uninstall manager, a startup manager for boot cycle customizations, RAM and browser optimizers, file shredder, DirectX diagnostic, Windows tweak manager, and several mini apps to manage Windows settings. It also comes with a rescue center that can back up any settings before you change them.
Defragmenteren kan je even goed standaard in windows doen. Dit gaat natuurlijk traag, maar dat kan je oplossen door andere programma's te gebruiken die bovendien vaak gratis zijn.

Register opkuisen kan je met CC cleaner doen. Gratis en betrouwbaar.

Om programma's te verwijderen bestaat Revo Uninstaller. Ook gratis.

En zo kan ik verder gaan....

Af en toe zelf eens de handen uit de mouwen steken om je pc op te kuisen kan ook al wat snelheid opleveren. Zonder dat er voor moet betaald worden.

Geplaatst:

Het moet ook niet Jürgen, maar voor luie mensen of mensen die niet heel veel kennis hebben van alle gratis softwaren e.d. (zoals ik dus) dan is het misschien wel handig om alles op één plek te hebben en middels een paar eenvoudige handelingen toch al resultaat te hebben.

Voor pc ingewijdenen is het inderdaad misschien "over the top" maar misschien dat anderen er anders over denken.

Om een voorbeeld te pakken, als ik via windows ga defragmenteren dan is de pc wel heel erg lang bezig hoor. Met Auslogics gaat dat echt veel sneller. Dat hoeft niet altijd beter te zijn of zorgvuldiger maar ik draai er nu al enige tijd mee en heb nog geen enkel probleem ondervonden. Zowel niet onder XP, Vista als Windows 7.

Geplaatst:
maar voor luie mensen of mensen die niet heel veel kennis hebben van alle gratis softwaren e.d. (zoals ik dus)

Hier spelen dergelijke bedrijven juist op in. Ze ontwikkelen zo'n programma's omdat mensen die niet veel van computers kennen deze programma's sneller gaan kopen. De software lijkt nu eenmaal aanlokkelijk omdat je als het ware met een simpele klik je ganse computer kan verbeteren.

Wat niet altijd het geval is met dergelijke software.

Om een voorbeeld te pakken, als ik via windows ga defragmenteren dan is de pc wel heel erg lang bezig hoor.

Defragmenteren in windows gaat ook echt traag. Maar even googelen en je vind genoeg alternatieven.

Hoe heb je deze software gevonden?

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Gewoon een keer met Google op zoek gegaan naar software waarmee de pc 'schoongemaakt' kan worden en waarmee je als niet pc kenner toch resultaat kan bereiken.

Op zoek eerst naar Free Software en dat kan dus met Auslogics ook, later heb ik een licentie aangekocht.

Ben d'r nog steeds tevreden over, enige 'maar' is dat toen de pc van XP overging naar Windows 7, toen heeft Auslogics enige tijd problemen gekend v.w.b. het statusbalk symbool, stond er wel maar reageerde niet.

Kon alleen via 'alle programma's' Auslogics nog starten.

Maar op een gegeven moment, zal ongetwijfeld na een update geweest zijn, draaide alles weer als van ouds.

Eerste zoektocht bij mij is altijd gratis software, veel programma's daarvan doen wat mij betreft meer dan genoeg!

• 1 maand later...
Geplaatst:
De software lijkt nu eenmaal aanlokkelijk omdat je als het ware met een simpele klik je ganse computer kan verbeteren.

Wat niet altijd het geval is met dergelijke software.

Volledig mee eens met het antwoord van Jurgen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels draait de nieuwste versie ook een tijdje en deze is aanmerkelijk beter dan de oudere.

En ja, inderdaad niet teveel verstand van wat nou wel en wat nou niet te doen bij trager worden en ook geen zin me daar in te verdiepen.

Heb wel eerder met soortgelijke programma's gestoeit of van anderen dat vernomen maar met Auslogics tot op heden geen enkel probleem gehad.

En als je een keer een probleem hebt (wachtwoord wilde niet meer) dan is een mailtje genoeg om binnen 24 uur een respons te krijgen. Wel in het Engels.

Geplaatst:

Vroeger als de schijven nog FAT32 geformatteerd waren dat was defragmenteren een noodzakelijke en terugkomende bezigheid. Maar nu dat de schijven normaal altijd NTFS geformatteerd zijn heeft defragmenteren heel veel van zijn nut verloren.

Ik he ook al programmas van verschillende leveranciers geprobeerd (Auslogic of Smart Defrag en PageDefrag ea). Ze zullen allemaal wel iets doen maar veel is het volgens mij niet. Ik merk in alle geval geen verschil en heb het dan ook opgegeven om nog te defragmenteren.

Maar dit is dan ook maar mijn mening.

Joke

• 9 maanden later...
Geplaatst:

Als je je pc opgeruimd hebt en houdt dan zal defragmenteren misschien weinig uitmaken of nauwelijks te merken zijn.

De eerste keer dat ik Auslogics zijn gang liet gaan was na afloop het verschil significant!

Maar eenmaal 'goed getuned' dan merk je idd weinig voordelen.

Heb wel een keertje een maand of 3-4 weinig tot geen onderhoud gedaan en de eerste keer Boostspeed draaien leverde weer flink wat verbeter punten op en de snelheid was echt terug!

Nu wekelijks zaken draaien en dan merk je weinig. Het scannen van de pc gaat overigens ook een stuk sneller dan wanneer je één keer per half jaar of zo het programma draait. Voor mij ook een bewijs dat 'het' wel degelijk iets doet.

Zeker gezien de duidelijk waarneembare snelheidsverbetering.

Geplaatst:

Dergelijke programma's bieden zelden tot nooit enige meerwaarde...integendeel : ze veroorzaken op termijn mogelijk zelfs een pak ellende (klik er op).

Pc opruimen : Ccleaner.

Defragmentatie hoeft zeker niet maandelijks.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.