Ga naar inhoud

Schrijfstructuur is beschadigd en onleesbaar

Stormpie007

Aanbevolen berichten

Wat op dit moment hoofdprioriteit is, is het veiligstellen van al je persoonlijke bestanden (documenten, afbeeldingen, bladwijzers, contactpersonen, ... , ... ) op een externe geheugendrager.

Is het veiligstellen van de persoonlijke bestanden ondertussen gelukt ?...

Start de laptop op in veilige modus: je bereikt de veilige modus door tijdens het (her)opstarten op de F8-toets te tokkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daarmee bedoel ik het kopiëren van persoonlijke gegevens naar een externe harde schijf of geheugenstick (dit afhankelijk van de beschikbare en benodigde ruimte).

Als je dat hebt uitgevoerd, probeer dan nog eens om HD Tune te laten lopen (in veilige modus).

Wanneer je in de veilige modus op internet wil dan kies je voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat veiligstellen? Hoe doe ik dat?

Heb je dat ondertussen uitgevoerd ?...

Een andere manier om de harde schijf te testen:

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ja heb ik inmiddels uitgevoerd, heb gewoon de belangrijke documenten op USB stickje gezet, en op hoofdcomputer thuis gezet! Dat is toch voldoende? Want de games erop, die kan ik gewoon opnieuw installeren later, en voor de rest heb ik geen (naast die op mijn USB) geen belangrijke documenten/foto's of andere media staan!

Ik ga nu die HD tune even verwijderen, want in veilige modus met netwerkpomp, loopt de laptop vast op het moment dat HD tune de controle gaat uitvoeren. Andere dingen doet hij wel op een langzaam tempootje. Maar op normale modus kan ik niet 1 knopje indrukken of de laptop is vastgelopen!!

Hopelijk werkt deze controle wel goed! We gaan het zien, ik houd je op de hoogte!

MVG en heel erg bedankt nogmaals,

Storm

- - - Updated - - -

Oww ik zie nu dat ik voor deze controle een leeg cd'tje nodig heb. Nou, die moet ik even gaan zoeken, dus misschien duurt het een dag of drie voordat ik de stappen voltooid heb, maar niet getreurd, ik houd je op de hoogte ;)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een cd weten te vinden, ga zo met de boel aan de slag, als alles lukt..

Overigens, ik kan nu alleen nog maar op mijn laptop komen in veilige modus. Als ik mijn laptop gewoon normaal start, loopt die direct na het opstarten vast, en doet ie helemaal niks meer!

- - - Updated - - -

Owwww.... Ik heb geen tweede pc... Is er misschien een andere manier om de harde schijf te testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey asus!!

Goed nieuws, ik heb (om geen extra tijd meer te verliezen) opnieuw HD tune geinstalleerd op mijn laptop en hij loopt nu niet vast in veilige modus met netwerkmogelijkheden! Inmiddels is ie al 30 minuten bezig en heeft ie al 90GB gescand, en 1 bescadigd blokje tot nu toe!! 1 klein probleempje, de temperatuur stijgt de hele tijd, de laptop is nu zelfs 54 gradenn!!! Hoop dat ie dadelijk niet ontploft haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.