Ga naar inhoud

laptop doet moeilijk

justloesje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met de laptop.

1. Er komt steeds een melding als ik de laptop heb opgestart: Acmon error failed to prepare critical file! Chameleon engine out of service!

2. De laptop blijft steeds laden, maar geen idee wat hij doet. Ik heb al gekeken naar de processen en hier geeft hij aan: niet actieve systeemprocessen zit tussen de 50 en 94.

3. Als ik iets wil downloaden bijv. in hotmail dan lukt dit niet. Je ziet het dan nergens terug.

Hopelijk kunnen jullie me helpen,

Met vriendelijke groet,

Justloesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Justloesje,

Welkom op PCH!

Die foutmelding hoort bij ASUS Splendid Video.

Heb je bij aankoop van je computer een CD bijgekregen?

Indien zo, installeer dan "splendid utilities" opnieuw.

Je kan dit vinden op de Asus support cd die bij de laptop geleverd werd in de map CD-Drive:\Software\ASUS\Splendid(N61V).

Indien je geen CD hebt en je die tool niet gebruikt, verwijder het dan gewoonweg via je Configuratiescherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft probleem 1: je kan Splendid Video perfect zonder enig risico verwijderen (via Start -> Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen -> Programma verwijderen), mocht je deze software nadien opnieuw willen downloaden (wat weinig waarschijnlijk is) dan kan je dit via Asus Support.

Via dezelfde weg als hierboven aangegeven mag je (indien aanwezig) eveneens Asus LiveUpdate (ALU) en Asus Webstorage (AWS) verwijderen...vind je deze niet in de lijst met geïnstalleerde programma's dan kan je het programma uit je opstarters halen door ze uit te vinken via Start -> msconfig (ingeven in zoekvenster) -> tabblad Opstarten.

Het uitschakelen/ verwijderen van ALU en AWS zou een positieven invloed moeten hebben op probleem nummer 2.

Voor probleem 3: je vermeldde niet met welke browser je surft maar indien je met Internet Explorer werkt mag je het onderstaande uitvoeren:

Breng IE eens terug naar zijn standaardinstellingen:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.