Ga naar inhoud

Beeldscherm gaat uit tijdens werken op de pc

Hawo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Windows XP pc. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat het scherm automatisch uitgaat. De pc blijft wel gewoon aan en de muziek speelt door, maar het scherm is verder zwart. In het scherm zie je dan dat de pc gaat zoeken naar soort aansluiting (analoog, hdmi etc.). Normaal staat hij volgens mij op analoog, maar dat weet ik niet zeker. Om weer beeld te krijgen moet ik de pc helemaal uitzetten en een hele tijd wachten (af laten koelen?) en daarna weer opstarten. Soms gebeurt het dan meteen weer en moet ik dezelfde procedure herhalen, maar soms krijg ik de tijd om een systeemscan te maken met Avast virusscanner. Als ik geluk heb dat hij tijdens het scanproces aan blijft staan, dan is het euvel meestal weer een tijdje verholpen. Overigens geeft hij na het draaien van de virusscan nooit aan dat er een virus gevonden is.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk heeft dit te maken met de grafische kaart, mert het scherm zelf of met de kabel van de pc naar het scherm.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.