Ga naar inhoud

geen connectie met draadlozemodem Linksys

aussie

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd werk ik met laptop en desktop samen. Voor de draagloze modem werd voor LinkSys gekozen, Wireless-G ADSL, home Gateway. Al maanden geen probleem, tot eergisteren.

De dekstop kan gewoon connecteren en op het net. De laptop, die op zelfde buro staat, geeft geen connectie meer.

Heb geprobeerd met systeemherstel, maar tevergeeft. Misschien moet ik de modem terug instellen op de laptop, maar voor deze modem, Linksys moet je inloggen met deze link. http://192.168.1.1

Dit lukt niet, (ben uiteraard op laptop offline).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard gateway kan je zien als volgt.

ga naar start - uitvoeren

typ cmd klik ok

in het venster typ je ipconfig /all

dan kan je het ip-adres van de pc zien en het ip van de standaard gateway

Geeft de laptop een foutmelding? zo ja dewelke?

Die desktop, is die ook draadloos?

Indien niet kan je dan in de modem nagaan of de "wireless" niet (per ongeluk) is afgezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de standaard gateway betreft, 192.168.1.1 195.238.2.21 en 195.238.2.22 ? -bijlage-

Wireless toevallig afgezet, kan dit niet terg vinden bij configuratiescherm, hoe kan je dit nakijken? Tot eergisteren kon ik probleemloos werken met laptop op het net. Krijg nu geen foutmelding, gewoon geen connectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps. Je hebt blijkbaar een heleboel netwerkverbindingen. Ze zijn wel niet allemaal actief.

Nieuwe poging ditmaal enkel het commando ipconfig ingeven. Dan krijgen we normaal enkel de actieve verbindingen en toch ook het ip van de gateway.

Kan je dit doen zowel voor de desktop als voor de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft de laptop een foutmelding? zo ja dewelke?

Die desktop, is die ook draadloos?

Indien niet kan je dan in de modem nagaan of de "wireless" niet (per ongeluk) is afgezet?

En ja..de knop van de Wireless stond toevallig uit, WAT DOM VAN MIJ!!!!!

>>>> bedankt Wlf en kweezie wabbit :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.