Ga naar inhoud

hotmail naar outlook

Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of hier andere lezers zijn die nu ook met die nieuwe hotmail/outlook opgescheept zitten, maar ik vind die nieuwe 'look' maar niks....

Lastiger vind ik het volgende:

1/ Als ik een mail verstuurd heb en later naar 'verzonden', dan stel ik vast dat de tekst niet altijd is zoals hij verzonden werd, met name sommige 'paragrafen' verspringen wat naar rechts. (Ik moet evenwel nog uitmaken of er een logica in zit... en of de ontvanger dit ook zo ontvangen heeft... )

2/ telkens ik een mail verstuur lijkt het of mijn scherm implodeert. Alles wordt kleiner, en dan floept het beeld weer groter...

Is dit normaal met die nieuwe Outlook?

Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier nog het volgende aan toevoegen:

Ik heb eens een paar mails naar mezelf gestuurd.

Alle teksten die ik plakte in een nieuwe mail krijgen tijdens de verzending een grote spacie overal waar ik 'enter' had geplaatst. En waar waar ik een spacie had geplaatst tussen paragrafen wordt de spacie wel erg groot nu.

Het vreemde is dat wanneer ik 'beantwoord' dan verdwijnen al die extra spacies weer nog voor ik verstuur... !

Wat een soepje...

Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles geprobeerd om in de oorspronkelike tekst (ik gebruik Open office writer) alles standaard in te stelen, opmaak, enz,

die extra spacie (eigenlijk bedoel ik extra lege regel) wordt steeds in outlook tijdens het verzenden automatisch toegevoegd bij elke 'enter'!

Enkel en alleen als ik een totaal nieuwe tekst in nieuw bericht tijp blijft de regelafstand na de 'enter' normaal ook na het verzenden.

M.a.w. ik kan nooit meer een tekst aanmaken buiten outlook, want elke enter wordt vergroot... (ook als ik die 'enter' van de 'geplakte' tekst in outlook zou deleten en er een nieuwe 'enter' zou zetten.)

Echt een rottding die hotmail omzetting naar outlook....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Ik heb alles geprobeerd om in de oorspronkelike tekst (ik gebruik Open office writer) alles standaard in te stelen, opmaak, enz,

die extra spacie (eigenlijk bedoel ik extra lege regel) wordt steeds in outlook tijdens het verzenden automatisch toegevoegd bij elke 'enter'!

Naar mijn mening ligt het niet aan de nieuwe webmaildienst van outlook.com

Ik gebruik Open Office Writer niet.

Maar bijvoorbeeld bij MS Office Word, is het ook mogelijk om te kiezen voor Geen afstand in plaats van Standaard.

post-41531-1417705393,2814_thumb.jpg

Dus kijk eerst of bij Open Office Writer of het mogelijk is om Geen afstand in te stellen.

Aan outlook.com ligt het in ieder geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, IEscape.

Ik kan enkel '0,00 cm invullen. Ik,vermoed dat dit overeenkomt met 'geen afstand'.

post-9491-1417705393,2955_thumb.jpg

Ik heb ook de mogelijkheden onderzocht van de 'regelafstand', maar geen enkele van die opties biedt hulp. Ook niet als ik 'vast' selecteer in de opties (niet getoond op afbeelding).

Ik heb het ook eens geprobeerd om eers een tekstje te schrijven in MS Wordpad. Dat copieren naar outlook en versturen geeft geen enkel probleem...

Het zal dus wel aan Open Office liggen, maar kan ik het vermijden? In open office is het niet een probleem, het is maar als het in outlook beland EN opgestuurd wordt!

Vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zijn de opties:

enkel

anderhalf

dubbel

proportioneel

ten minste

voorloop

vast

Bij deze 'vast' optie heb ik enkele afstanden ingevoerd maar dit heeft niets met de afstand tussen de alinea's te maken, maar met de afstand tussende regels. als ik daar kleine waarden invoer, dan schuiven de regels over elkaar! en wordt de ganse tekst onleesbaar....

Neen, ik gebruik geen Live Mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, IEscape.

Ik vind echter geen oplossing. De 'stijl' en al de rest staat op 'standaard' ingesteld.... Gewoon standaardopmaak.

(Ik moet nu effe weg van mijn computer. Ik zal later nog wat prutsen... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.