Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stel dat je een Linux-distributie gaat testen zonder dat je deze rechtstreeks op je systeem wil installeren, op welke manier kan je dan genieten van de maximale snelheid: via een virtuele machine, door te booten vanop CD/DVD of door te booten vanop USB ?

Geplaatst:

Als je voor snelheid gaat raad ik het gebruik via een cd/dvd al af, als je kiest om deze uit te proberen vanaf een snelle USB-stick ben je mobiel want je kan het op diverse systemen gebruiken en naar mijn gevoel sneller als in een virtuele machine.

Het snelst gaat het naar mijn gevoel vanaf een USB-stick al zal het afhangen van de gebruikte stick uiteraard.

Al ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. xD

Geplaatst:

Wel, tot op heden is nét het booten vanop die CD/DVD het snelste gebleken...:D

De snelheid in Virtualbox vind ik ronduit bedroevend...:dong:

Geplaatst:
De snelheid in Virtualbox vind ik ronduit bedroevend...:dong:
Dat heeft voornamelijk te maken met de ingestelde virtuele hardware.

Sommige componenten kan je zelfs niet aanpassen en daar knelt het (nelheids)schoentje.

Ik heb zelf Ubuntu 12.04 op virtualbox en ik vind het toch wel vlot lopen.

Geplaatst:

De instellingen die in Virtual Box aanpasbaar zijn heb ik reeds uitvoerig gecheckt, zo heb ik voor het RAM geheugen 1GB voorzien wat imho zou moeten volstaan.

Geplaatst: (aangepast)

Die 1 GB ram gaat dan wel effectief van je host ram af als je de VM aanzet.

Heeft je host dan nog voldoende ram om zelf vlot te werken want als de host zichzelf "ophangt" door gebrek aan systeembronnen, zal ook de VM niet soepel draaien.

Is de host de pc die vermeld staat in je profiel?

Als de hyperthreading is ingeschakeld op de host (zie BIOS), heb je 8 cpu cores en kan je proberen om de VM in te stellen op 2 cpu's.

aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

De host is een HP Business Laptop 6730s met Intel Core2 Duo T5670, 4GB DDR2 RAM, Samsung 840 Pro 256GB SSD en W7 Ultimate 64-bit.

Geheugengebruik kwam niet in ademnood op de host, dat heb ik gemonitord.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.