Ga naar inhoud

printer niet berikebaar

Aanbevolen berichten

Halo ik heb een niet netwerk printer aangesloten aan mijn vaste pc

in mijn net werk kanb ik na opstarten van mijn laptop printen maar na enige tijd is deze niet meer bereikbaar.

met andere woorden de pc zegt dat ik geen toegang heb met de vaste computer in het netwerk , raadpleeg de netwerkbeheerder, als ik dan mijn laptop opnieuw opstart lukt het wel enige tijd? wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de windowsversie is Xp
Zowel op de laptop als op de vaste pc?

Zoek eens (op de laptop en op de vaste pc) naar de eigenschappen van de netwerkkaart (netwerkadapter).

Ik weet niet van buiten waar het juist staat en ik kan het nu ook niet opzoeken maar ergens in die eigenschappen (waarschijnlijk bij het enrgiebeheer) staat de vermelding de computer toestaan dit apparaat uit te schakelen om enrgie te besparen. Deze optie moet je uitvinken.

Met deze optie ingeschakeld, wordt de netwerkkaart uitgezet als je gedurende een bepaalde tijd geen gebruik maakt van het netwerk. Het gevolg daarvan is dat de pc of laptop dan uit het netwerk verdwijnt en je dus niet meer kan printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de draadloze Laptop :heb via confischerm>Systeeem>Hardware>apparaatbeheer> Netwerkadaptor Atheros AR570007EG > Eigenschappen>Wireles network> in de linker kolom "Powersafe mode" rechts waarde op OFF gezet, en het probleem blijft het zelfde , heb ik ook op de vaste computer gedaan.

Hopelijk niet verkeerd gehandeld?

Heb je nog hulp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat je de printer dat je de printer "gedeeld" hebt want vlak na het opstarten, kan je wel printen.

Heb je op de vast pc (met de printer) ook nog andere mappen of bestanden gedeeld?

Kan je die mappen of bestanden zien en openen vanaf de laptop als je kan printen?

Kan je die mappen of bestanden nog steeds zien en openen vanaf de laptop als je niet meer kan printen?

Heb je op de laptop ook gedeelde mappen of bestanden staan?

Kan je die mappen of bestanden zien en openen vanaf de vaste pc als je kan printen?

Kan je die mappen of bestanden nog steeds zien en openen vanaf de vaste pc als je niet meer kan printen?

Voer onderstaande uit op de vaste pc op een ogenblik dat je kan printen.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig-pc-prt.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Controleer of het bestand ipconfig-pc-prt.txt bestaat.

Voer onderstaande uit op de laptop op een ogenblik dat je kan printen.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig-LT-prt.txt en druk enter.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Controleer of het bestand ipconfig-LT-prt.txt bestaat.

Voer onderstaande uit op de vaste pc op een ogenblik dat je niet meer kan printen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig-pc-noprt.txt en druk enter.

Controleer of het bestand ipconfig-pc-noprt.txt bestaat.

Voer onderstaande uit op de laptop op een ogenblik dat je niet meer kan printen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig-LT-noprt.txt en druk enter.

Controleer of het bestand ipconfig-LT-noprt.txt bestaat.

Op de vaste pc heb je nu de bestandjes ipconfig-pc-prt.txt en ipconfig-pc-noprt.txt.

Op de laptop heb je deze bestandjes: ipconfig-LT-prt.txt en ipconfig-LT-noprt.txt

Voeg nu deze 4 bestandjes toe als bijlage aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.