Ga naar inhoud

externe schijf medion HDD 2 GO ULTRA SPEED 1.5TB.met FireWire 800


gunny

Aanbevolen berichten

hey,

Ik heb een vraagje over de externe schijf MEDION HDD 2 GO ULTRA SPEED 1.5TB.

[h=1][/h]Kan ik deze aansluiten met een fire wire kabel ??

Nu is de schijf aangesloten op een usb poort, als dit mogelijk is ; met de juiste kabel wil ik deze aansluiten op de ieee 1394 rode conector op mijn asus rampage extreme III .

Dan heb ik een extra usb bij , en fire wire gaat sneller zeggen ze ??

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat er een USB en esata aansluiting voorzien is?

Er bestaan wel kabels om van USB naar firewire te gaan maar in de praktijk werkt het eigenlijk NIET.

Dan heb je nog een esata aansluiting, of de kabels usb naar esata hun ding doen weet ik niet.

Via Onderstaande links kan je enkele kabels terug vinden.

USB 3.0 naar eSATA verloopkabel | StarTech.com Nederland

esatap naar esata+usb kabel - usb-esata / esatap kabel, gecombineerde esata / usb-kabel aan een usb-en esata (y-kabel), data transfer rate: esata3gbps, usb2, 480 mbps, aansluiting: power over esata, lengte: 1 meter.

Je kan ook een eSATA poort plaatsen ( of laten plaatsen) zodat je de schijf op die manier kan aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

de harde schijf is voorzien van een stroom , sata, en de kabel waar hij nu met verbonden is mij onbekend ??

deze steekt wel in usb , maar de pin waar hij in de harde schijf zit , ken ik niet ?

Het is een vierkante aansluiting , met een ronding van boven

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie,

ja dat is hem :-)

Hoe moet ik dan deze aansluiten ?

Ik kan in de poort ieee1394 een fire wire kabel insteken die op een pci kaart zit .

En als daar een usb op zit kan ik het zo aansluiten .

Ik heb ook een multi card reader icy box 863 serie, die op die rode conector is aangesloten .

Dezelfde pinnen als usb , maar de card reader werkt niet meer , is deze stuk gegaan door hem in de IEEE 1934 conector te pluggen ,, ?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in mijn eerste bericht te lezen is kan je niet van USB naar firewire, er bestaan wel kabels voor maar een goede werking is niet verzekerd. Bij een harde schijf kan je dan zeker het risico niet nemen.

Je hebt ook een esata aansluiting op je harde schijf en die kan je wel gebruiken indien je een esata in je PC inbouwt indien nog niet aanwezig. zie: ALTERNATE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag gunny,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hey,

Ik heb een icy box IB-863 serie aangesloten nu, en heb daarop 4 usb 2 en 2 usb 3 en alle card readers.

Dus voor mij is dat in orde zo, toch bedankt voor je hulp :-)

groetjes.

aangepast door gunny
ik had een foutje getypt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.