Ga naar inhoud

Netwerkfout: geen toegang tot \\ Lacie-Cloudbox

Aanbevolen berichten

Hallo,

enkele dagen geleden kocht ik een Lacie Cloudbox 3TB, enerzijds om een back-up te maken van alle foto's, video's en doc's, en anderzijds om deze te kunnen streamen via wifi naar smartphone, tablet, en tv. Vooraf had ik opgezocht wat daarvoor in aanmerking kwam, maar omdat ik helemaal niets van pc's ken, en ook niet veel tijd heb, heb ik heel bewust voor deze plug & play Lacie gekozen, en niet voor een uitgebreidere NAS.

In de doos zaten geen installatieDVD's of handleiding, dus die heb ik opgezocht op internet. Tot daar lukte het alsnog. Het lukt me echter niet om toegang te krijgen tot de Cloudbox. Als ik op 'computer - Netwerk - Lacie Cloudbox' klik, krijg ik volgende melding: 'Geen toegang tot \\Lacie-Cloudbox. Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op 'problemen vaststellen' etc.'

Er op klikken (problemen vaststellen) geeft geen resultaat. Windows firewall heb ik uitgezet om te testen, AVG internet security ook uitgezet en gecheckt, UPnP staat aan.

In de online FAQ en troubleshooting komt dit probleem niet voor (dan wordt hij helemaal niet gedetecteerd), en op internet heb ik een paar uur gezocht, maar vond niet hetzelfde probleem.

De Lacie Cloudbox kan ook niet in het netwerkoverzicht worden geplaatst.

De tablet (een Medion) ziet ook geen Cloudbox (ofwel ligt dat aan mij, want ik heb geen idee waar ik die zou moeten zoeken in de instellingen, heb overal gezocht, zonder resultaat).

Het antwoord van Lacie support was niet erg nuttig; "Er bestaan twee verschillende Cloudboxen met dezelfde naam, dit kan verwarrend zijn, hier is de link van uw Cloudbox".

Daarmee was het probleem echter niet opgelost, want ik had er al meerdere keren gebruik van gemaakt (van die link).

Nu ben ik even lost, want zoals ik al zei ken ik weinig of niets van pc's en heb het gevoel niet verder te geraken. Hebben jullie misschien nog wat concrete tips?

Fijne avond nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.