Ga naar inhoud

Windows Live Mail

jan klaasen

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

Is het mogelijk om in Vista de mails allemaal tegelijk te exporteren? Het kan wel stuk voor stuk, maar dat is geen doen. Het gaat om een paar honderd belangrijke berichten die niet verloren mogen gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan. S.v.p. help!!!

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Open Windows Live Mail
  • Open het menu Bestand in de linkerbovenhoek en klik op E-mail exporteren en kies E-mailberichten.0aa293d7-8038-4edc-b678-d7ee6008482d_5.jpg
  • Selecteer MicrosoftWindows Live Mail als exportindeling en klik op Volgende.
  • Klik op Bladeren en blader naar de locatie waar je de bestanden wilt opslaan. Controleer of de map leeg is.
  • Klik op Volgende.
  • Selecteer de berichtmappen die je wilt exporteren en klik op Volgende. Je ontvangt een bevestiging dat de berichten zijn geëxporteerd. Klik op Voltooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

In WLM heb ik mapjes gemaakt met in elk mapje tientallen bestanden van personen, op naam.

Deze gegevens mag ik niet kwijtraken en daarom wil ik een kopie maken naar een externe schijf.

Ik heb dit al geprobeerd via Bestand - E-mail exporteren - E-mailberichten - (opslagplaats kiezen) enz. enz. Het lukt ook wel, alleen veranderen de namen van de personen in een cijfercombinatie. Dat is zeer omslachtig om dan uit te zoeken wie wie is.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat iemand mij een oplossing kan aanreiken.

Alvast mijn dank,

Jan Klaasen

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan elke mail van outlook express opslaan in een map die je zelf aangemaakt hebt, gewoon via de knop links boven "opslaan als" en je krijgt een bestand... als je in die map dan op dat bestandje klikt dan gaat dit automatisch open in Outlook Express

PC Helpforum moderator bericht:
TS heeft fout mailprogramma gemeld = Windows Live Mail ipv Outlook Express
aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dit niet goed. Misschien ben ik toch niet duidelijk geweest. Ik vind het ook lastig om het goed uit te leggen. In ieder geval is het niet de bedoeling dat ik mapje voor mapje ga opslaan, maar alle mapjes tegelijk. En dan op een externe schijf.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel van je topic = Windows 7 Outlook Express...dit is echter een onmogelijke combinatie tenzij je met Windows 7 Professional, Enterprise of Ultimate werkt en Outlook Express in XP Mode hebt geïnstalleerd ?...:hmmmm:

Dus: ofwel werk je NIET met Outlook Express (maar met een ander e-mailprogramma), ofwel werk je NIET met Windows 7 (maar met een andere Windows versie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de reactie. Ja ik stelde die vraag al veel eerder, maar de reactie(s) losten niets op.

Ik heb KLS Mail Backup geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Een beetje zonde van de tijd, want via E-mail exporteren - enz. krijg je precies hetzelfde effect. De bestanden uit de mappen krijgen allemaal een cijfercombinatie. Zo kan ik de personen nooit terugvinden. Het gaat om veel personen in één map. Als ik dan op ieder bestand afzonderlijk moet klikken om te zien om wie het gaat, is dat natuurlijk niet handig.

Ik hoop dat je met de reddende oplossing kunt komen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.