Ga naar inhoud

Windows Live Mail

jan klaasen

Aanbevolen berichten

Wanneer je mails exporteert of werkt met back-upsoftware worden de mails gecomprimeerd...het is dan ook niet de bedoeling dat je in de geëxporteerde mails begint te sleutelen, om de mails te correct te openen dien je ze dus terug te zetten.

Als je met een e-mailprogramma op je systeem werkt komt hoe dan ook, vroeg of laat, ooit de dag dat het fout loopt.

Persoonlijk geef ik dan ook de voorkeur aan webmail...ondanks het feit dat ik zowel over WLM als over Outlook 2010 beschik werk ik er niet meer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In WLM heb ik mapjes gemaakt met in elk mapje tientallen bestanden van personen, op naam.

Deze gegevens mag ik niet kwijtraken en daarom wil ik een kopie maken naar een externe schijf.

Ik heb dit al geprobeerd via Bestand - E-mail exporteren - E-mailberichten - (opslagplaats kiezen) enz. enz. Het lukt ook wel, alleen veranderen de namen van de personen in een cijfercombinatie. Dat is zeer omslachtig om dan uit te zoeken wie wie is.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat iemand mij een oplossing kan aanreiken.

Alvast mijn dank,

Jan Klaasen

Voor belangrijke e-mails gebruik ik zeker en vast al niet de functie exporteren.

Ik bewaar de e-mails ongecomprimeerd en niet in mijn e-mailprogramma zelf maar in een map op een locatie van de harde schijf en op een externe schijf nog eens een kopie als e-mailbericht.

Maak een hoofdmap aan in bijvoorbeeld "mijn documenten" waarin je e-mails moeten komen.

Maak dan submappen aan met de naam van de personen of ..........

Telkens je een e-mail ontvangt die je wil bewaren ga je naar "opslaan als" in je e-mailprogramma ( in jouw geval Windows live mail).

Sla dan je e-mail op in de juiste map. Opslaan kan als berichtindeling, tekstformaat, html.

Gewoon in de map klikken op de e-mail en hij opent zich met het e-mailprogramma.

Om een kopie van je e-mail op je externe schijf te plaatsen kan je gebruik maken van synchronisatie software zoals Allway sync dat gratis is voor thuisgebruik.

Maak op de externe schijf ook een hoofdmap aan met dezelfde naam en gebruik dan de synchronisatiesoftware om een exacte kopie te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor alle moeite. Ik weet dat ik de e-mails stuk voor stuk kan Opslaan als…

en dat ze dan in tact blijven. Dat had ik er in eerste instantie bij moeten zeggen. Sorry. Maar het gaat om zoveel berichten, dat dit niet doenlijk is. Ik zou toch zeggen dat de computer met dit vraagstuk gemakkelijk om zou moeten kunnen gaan. Er is kennelijk geen oplossing voor.

Ik laat de vraag nog even 'open' en dan sluit ik over een paar dagen af.

- - - Updated - - -

Hartelijk dank voor alle moeite. Ik weet dat ik de e-mails stuk voor stuk kan Opslaan als…

en dat ze dan in tact blijven. Dat had ik er in eerste instantie bij moeten zeggen. Sorry. Maar het gaat om zoveel berichten, dat dit niet doenlijk is. Ik zou toch zeggen dat de computer met dit vraagstuk gemakkelijk om zou moeten kunnen gaan. Er is kennelijk geen oplossing voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat ze dan in tact blijven. Dat had ik er in eerste instantie bij moeten zeggen. Sorry. Maar het gaat om zoveel berichten, dat dit niet doenlijk is.

Als je dat van in het begin doet is het helemaal niet veel werk.

En je hoeft niet perse de functie "opslaan als" te gebruiken.

Als je de mappen gemaakt hebt en je verkleind Windows live mail en je verkenner venster zodat ze naast elkaar passen hoef je de e-mails maar te selecteren en te slepen naar de map. Dat gaat dus al een stuk sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.