Ga naar inhoud

Range extender maakt apart wifi-netwerk!

Remymans

Aanbevolen berichten

Mijn Range-Extender maakt een nieuwe wifi-netwerk aan. Prima, het werkt goed, maar het funktioneert omslachtig.

Nu zit ik namelijk met 2 wifi-netwerken in huis, met 2 verschillende namen. Het probleem is dan als ik met mijn smartphone of laptop van beneden naar boven loop, ik moet overschakelen van wifi-netwerk 1 naar wifi-netwerk 2.

Dit kost 30 sec tijd en enige aanklikhandelingen. Erg storend als je per avond 10 x heen en weer loopt.

Wat ik wil: één netwerk zodat ik niet hoef over te schakelen!

Vraag: Is hier een oplossing voor?

De handleiding zegt zelf dat ik een nieuw netwerk moet aanmaken:

Connecting with WPS (Wi-Fi Protected Setup)

1. Press the WPS button on the Extender.

2. Within 2 minutes, press the WPS button on your wireless router, gateway, or access point.

At this point, the Extender should be connected to your existing Wi-Fi network, and the Link Rate LED on your Extender lights up.

3. The Extender’s wireless network name (SSID) changes to your existing Wi-Fi network name, with _EXT at the end of the name.

For example:

Existing Wi-Fi network name:

MyNetworkName

New Extender network name:

MyNetworkName_EXT

4. To connect additional Wi-Fi devices to your Extender network, use the same network security key (passphrase) as is set on your existing wireless network/wireless router.

Wie kan mij helpen?

Dank.

Win8

Netgear WN3000rp

aangepast door Remymans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is zeker een oplossing voor en dat is een "roaming" netwerk.

Je moet hiervoor enkel op de range extender de wifi manueel instellen op dezelfde waarden als de wifi van de router.

Ok, ROAMING NETWORK is dus de oplossing. Hier staat niks over in mijn handleiding. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Alles dezelfde waarden, dus begrijp ik goed als ik het netwerknaam hetzelfde maak ik er dan uit ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.