Ga naar inhoud

Jitter

Gast Kevin Bodson

Aanbevolen berichten

Geen verbetering, dan ergens anders gaan zoeken.

Je bent telenet klant. Welke modem staat er geïnstalleerd ? Een modem met draadloze router ingebouwd of nog een klassieke modem.

Ik zie ook dat je een Belkin Router gebruikt. Als er in de Modem een draadloze router zit, en tussen de draadloze router van de modem , nog eens een router , dan verbaast mij de lage snelheid niet.

De nieuwe telenet modem met ingebouwde draadloze router ziet er zo uit

images?q=tbn:ANd9GcT2xaFkU3DcYM8CIP2Z9FmrMHoSm4jXORQSVOFVlSFT0wDVr_s0

En dit zijn de klassieke modems zonder ingebouwde router.

https://www.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do

aangepast door carfran
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beantwoordt de vraag uit bericht 42 en voer ook onderstaande uit!

Download en installeer Speccy.

[ATTACH=CONFIG]25568[/ATTACH]

Ik krijg steeds een foutmelding...

Probeer eens een oudere versie te installeren.

Verwijder eerst de huidige via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen.

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan deze versie.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kevin Bodson

#41: aan de opstelling kan het niet liggen, aangezien de technieker van telenet in deze opstelling wel de volle downloadsnelheid haalde.

#42: zelfde resultaten op verplaatsing

#43: CCleaner verschillende keren laten analyseren en schoonmaken, maar nog steeds dezelfde foutmelding bij Speccy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behaalt jouw laptop de volle downloadsnelheid "op verplaatsing", dus bij iemand uit de vriendenkring met een zelfde abonnementsformule ?...

#42: zelfde resultaten op verplaatsing

Waar je al heel zeker van kan zijn is dat het probleem in je laptop zelf zit ( netwerkkaart?) of .... de netwerkkabel die je aan je laptop gebruikt, heeft die van Telenet die ook gebruikt?

Heb je die zelfde kabel ook gebruikt op verplaatsing?

Bij je buurman (zie bericht 1) verliep het toch beter?

Nu vraag ik mij af wat hier de oorzaak van kan zijn? Want deze morgen heb ik de test gedaan bij mijn buurman (ook telenet-klant, en heeft zelfs een slechter pakket dan ik, ik heb fibernet), en zijn jitter is 1.

Je hebt een laptop, die is ook voorzien van WIFI.

Welke snelheid heb je als je draadloos werkt?

Heb je al eens een test gedaan met de laptop direct via kabel aan te sluiten aan de telenet modem?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

#41: aan de opstelling kan het niet liggen, aangezien de technieker van telenet in deze opstelling wel de volle downloadsnelheid haalde.

Wat maar normaal is. Hun apparatuur is afgestemd op de modem, niet op de Belkin router.

Voor mij is het probleem te wijten aan de Belkin Router die tussen de ingebouwde router van de modem staat en je laptop.

aangepast door carfran
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kevin Bodson
Waar je al heel zeker van kan zijn is dat het probleem in je laptop zelf zit ( netwerkkaart?) of .... de netwerkkabel die je aan je laptop gebruikt, heeft die van Telenet die ook gebruikt?

Heb je die zelfde kabel ook gebruikt op verplaatsing?

Bij je buurman (zie bericht 1) verliep het toch beter?

Je hebt een laptop, die is ook voorzien van WIFI.

Welke snelheid heb je als je draadloos werkt?

Heb je al eens een test gedaan met de laptop direct via kabel aan te sluiten aan de telenet modem?

De man van Telenet heeft inderdaad dezelfde kabels gebruikt. En bij de buurman heb ik zijn kabels gebruikt, resultaat op mijn laptop blijft hetzelfde.

De test die ik heb oorspronkelijk heb uitgevoerd bij mijn buurman, was op zijn laptop. Daardoor dacht ik dat het een netwerkprobleem was. Maar de man van Telenet heeft bewezen dat het niet aan mijn netwerk te wijten is.

Als ik draadloos werkt, ligt de snelheid nog een pak lager (tussen 10-20 Mbps)

En ik heb al getest zonder router, dus rechtstreeks aan de modem, maar nog steeds geen verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvorens de zoek.exe uit te voeren, heb ik daarnet nog even Malwarebytes Anti-Malware laten uitvoeren. Nu vroeg ik mij af of ik alle geselecteerde bestanden in de bijlage mag verwijderen?

Op deze vraag van jou kwam tot op heden helaas geen antwoord...:dong:

Heb je deze infecties verwijderd ?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En verwijder ook eens deze via msconfig uit de opstart.

HKLM\..\Run: [instaLAN] "C:\Program Files\Belkin\Router Setup and Monitor\BelkinRouterMonitor.exe" startup

Die applicatie is wel actief.

C:\Program Files\Belkin\Router Setup and Monitor\BelkinRouterMonitor.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.