Ga naar inhoud

Jitter

Gast Kevin Bodson

Aanbevolen berichten

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu heb ik ondertussen eens alle software van mijn Belkin router verwijderd en de laptop terug rechtstreeks op de Telenet modem aangesloten, en heel af en toe krijg ik betere downloadsnelheid. Maar de waarden zijn zéér onstabiel. Als ik de speedtest x-aantal keer na elkaar uitvoer, zijn er grote schommelingen:

49,43

26,09

35,72

36,45

35,40

37,46

10,39

36,01

28,37

49,79

33,86

(alle in Mbps)

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat dit zo onstabiel is. Af en toe haal ik dus +/- 50 Mbps, dus mijn laptop kan het dus wel degelijk aan.

In theorie zou je 50,00 Mbps moeten kunnen halen. In de praktijk is het iets heel anders. Alles hangt af van het internetverkeer. Hoe drukker het internetverkeer word, hoe lager de snelheid zal worden.

Een vergelijkenis.

In theorie kan men op de autosnelweg tegen 120 km/u rijden als er geen verkeer is. Hoe drukker het word op de snelweg, aan hoe minder snelheid men zal kunnen rijden.

Je zou die speedtest eens moeten uitvoeren op verschillende tijdstippen en dan eens een vergelijking maken.

S'morgens, s'middags, s'avonds en s'nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.