Ga naar inhoud

PC start niet meer op - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

DHZ

Aanbevolen berichten

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het pad was niet volledig.

Start de pc nogmaals op vanaf de cd en ga opnieuw naar de herstelconsole.

Typ dan C:\Windows\System32\restore\rstrui.exe en druk enter.

Als het goed gaat, krijg je nu het scherm voor systeemherstel.

Probeer dan een systeemherstel te doen naar het herstelpunt net voor de medewerker van Norton in je systeem is gaan prutsen.

Als het lukt, herstart dan de pc op de normale manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In C:\Windows\System32\restore zit inderdaad een bestand rstrui.exe. Wanneer ik in dit directory "rstrui.exe" ingeef, reageert de PC echter met "De opdracht wordt niet herkend. Typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten."

Ik heb ook geprobeerd om vanaf de C:\> prompt het volledige commando in te geven (C:\Windows\System32\restore\rstrui.exe), echter met hetzelfde resultaat. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of u er iets wijzer van wordt, maar gewoon ter info: In C:\Windows\System32\restore zit, behalve o.a. rstrui.exe (grootte 382976, datum 14-04-08) ook een bestand rstrlog.dat (grootte 1302668, datum 06-01-13). Dit is meteen ook het recentste bestand in dit directory. De wijzigingen door Norton aangebracht dateren echter van ongeveer half april 2013. Heeft dat hier iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de info in deze link kan systeemherstel niet uitgevoerd worden vanaf de herstelconsole.

De procedure om systeemherstel te starten vanaf de opdrachtprompt vindt je hieronder.

• Start de computer opnieuw op en druk tijdens het opstarten op de F8- toets om de computer op te starten in de veilige modus met opdrachtprompt.

• Meld je op de computer aan met een beheerdersaccount of met een account die beheerdersreferenties heeft.

• Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

• Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige toestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@ Clarkie: Ik neem aan dat ik de PC dus zou moeten starten in "veilige modus met opdrachtprompt" om deze procedure toe te passen en dus niet met de Windows XP CD in de drive? Maar ik kom (zoals beschreven in post #12) niet verder dan het scherm waar ik kan kiezen tussen opstarten in "veilige modus", "veilige modus met opdrachtprompt", enz. Eender welke optie ik kies, het resultaat is steeds hetzelfde blauwe scherm.

Of heb ik iets niet goed begrepen?

aangepast door DHZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan proberen we het op een andere manier.

Download Hirens boot CD en pak het zip bestand uit.

Brand het iso bestand op een cd (image naar cd branden)

Start de pc op vanaf de Hirens boot CD en dan krijg je dit scherm

dos-01-bootmenu.png

Ga met de pijltjestoetsen naar omlaag tot mini windows xp geselecteerd is en druk dan op enter.

Normaal wordt er nu een beperkte versie van windows xp opgestart.

Hiermee kan je naar de map C:\Windows\System32\restore gaan en dan rstrui.exe opstarten.

Als het goed gaat, krijg je nu het scherm voor systeemherstel.

Probeer dan een systeemherstel te doen naar het herstelpunt net voor de medewerker van Norton in je systeem is gaan prutsen.

Als het lukt, herstart dan de pc op de normale manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de zip file gedownload, daarna uitgepakt en het .iso-bestand op een CD gebrand.

Daarna opgestart met de CD. De PC startte echter rechtstreeks in veilige modus op (ik kwam dus niet in bovenstaand menu terecht). De chat met Norton stond zelfs nog open en probeerde opnieuw verbinding te maken. Die heb ik dan maar afgesloten om geen neiuwe verwikkelingen te krijgen...

Daarna de PC naar een vorige toestand hersteld, de CD verwijderd, opnieuw opgestart en Chrome opnieuw geïnstalleerd.

Op dit ogenblik schijnt alles normaal te werken. Ik hou u nog zeker op de hoogte! Alvast heel hartelijk bedankt voor het verstrekte advies!

aangepast door DHZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.