Ga naar inhoud

Netwerkverdeler

Gast Kevin Bodson

Aanbevolen berichten

Gast Kevin Bodson

Ik zou eens willen testen of mijn netwerkverdeler de oorzaak kan zijn van mijn internet- en gamingproblemen. En nu vroeg ik me af of ik de internetkabel die van buiten komt, rechtstreeks op mijn modem mag aansluiten. Nu zijn zowel de internet- als de TV-kabel aangesloten op de netwerkverdeler (van NIU geloof ik), en gaan zo naar de modem.

Door die internetkabel rechtstreeks aan te sluiten op de modem, kan ik de verdeler omzeilen. En dan kan ik zien of dit de oorzaak is van mijn problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel die van buiten komt is geen netwerkkabel maar een coaxkabel als je provider telenet is ( en dat is bij jouw blijkbaar), bij skynet gaat het om de telefoonkabel.

Dus wat jij wil doen zal niet gaan want de coaxkabel wordt altijd eerst aangesloten op de network interface unit (NIU).

Verder zou ik je er op willen wijzen dat je vraag eigenlijk aansluit bij dit topic.

En dat je dus daar best verder gaat met het zoeken naar een oplossing, zo blijft alles overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kevin Bodson

Ja het gaat inderdaad om de coax kabel. Is er een reden waarom deze niet rechtstreeks op de modem mag worden aangesloten? Zou er iets gebeuren als ik dit wel deed? Het zou trouwens maar heel even zijn om te zien of mijn problemen daarmee opgelost worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.