Ga naar inhoud

mijn pc doet raar

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

ik heb juist een laptop van mijn vriend gekocht

het is een ASUS model K52F hij is 1.5 jaar oud

maar het probleem is dat hij gelijk om de 5 a 10 sec effe stopt met werken

dus dan bedoel ik geluid en beeld maar dat is maar vr een halve sec

maar het is wel ambetant

bv je bent nr videos aant kijken en het gaat constant laggen

en ook tijdens het gamen ik weet niet wat het is mss jullie wel

grt wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi Wouter,

...ik vrees (correct me if I'm wrong) dat de laptop last heeft van stof binnenin... (wat storing geeft op de verbindingen)

Heb jij ervaring met openen/onderhouden van PC's/Mac's/laptop's...?

Dan zou je dit (eventueel) zelf kunnen nakijken, doch > doe voorzichtig... Denk aan ESD (Electro Static Damage)

Kijk eerst (!) op de site van ifixit hoe je 't moet doen > Asus Laptop - iFixit

Of misschien (eerst, alvorens je de laptiop uiteen schroeft) es de toestand van je drivers nakijken...?

Updates...? Windows, grafische kaart,...

Mvg, Herman.

aangepast door Nam-Reh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag een link naar een Speccy-logje, liefst geproduceerd als je de laptop reeds enige tijd gebruikt:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop werd recent opnieuw geïnstalleerd, ik vermoed dat je hem hebt teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen ?...

Alle updates zijn nog niet geïnstalleerd, zo ontbreekt Service Pack 1...laat hem via Windows Update nog eens zoeken naar nieuwe updates, indien SP1 niet wordt aangeboden mag dit vermelden in je volgende post.

Ga via Start (Windowsknop links onderaan) -> Configuratiescherm -> Programma's -> Programma's en onderdelen naar Programma verwijderen. Indien het programma Asus WebStorage aanwezig is mag je dit verwijderen.

Via dezelfde weg als hierboven aangegeven mag je (indien aanwezig) Asus LiveUpdate (ALU)...vind je deze niet in de lijst met geïnstalleerde programma's dan kan je het programma uit je opstarters halen door ze uit te vinken via Start -> msconfig (ingeven in zoekvenster) -> tabblad Opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik die ook verwijderen of niet

Inderdaad:

Via dezelfde weg als hierboven aangegeven mag je (indien aanwezig) Asus LiveUpdate (ALU)...vind je deze niet in de lijst met geïnstalleerde programma's dan kan je het programma uit je opstarters halen door ze uit te vinken via Start -> msconfig (ingeven in zoekvenster) -> tabblad Opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.