Ga naar inhoud

Externe harde schijf gaf melding "fout bij het schrijven naar......."


aadC&C

Aanbevolen berichten

Probleem:

Mijn WD My Book 1,5Tb externe schijf gaf (ongeveer) deze melding. Ik had geen idee waar die melding vandaan kwam, maar na die melding waren er een paar bestanden en directories niet meer leesbaar.

Ik heb daarom chkdsk /f gebruikt in de hoop dat dat de oplossing zou zijn.

Omdat windows actief was kwam de vraag of ik de drive geforceerd wilde ontkoppelen om chkdsk te kunnen laten werken. Ja, dat wilde ik wel.

Daarna begon chkdsk te werken.

En toen was de drive opeens niet meer "toegewezen" en ontoegankelijk. (via computerbeheer/schijfbeheer).

Ik heb de drive gescand met "magic-partition recovery" en zo te zien is alle? data nog wel aanwezig.

Vraag:

Is nu simpelweg de partitie inderdaad verdwenen?

Krijg ik de data terug door een nieuwe partitie aan te maken? Bij mijn weten gaat alle aanwezige data altijd verloren bij een nieuwe partitie.

Of: wat kan ik nu doen?

Ik heb de drive uit zijn behuizing gehaald nadat ik constateerde dat de USB aansluiting stuk was en heb hem rechtstreeks aan een SATA aansluiting aangesloten voordat ik de scan uitvoerde.

(In de externe behuizing deed hij niets meer en was ook niet meer benaderbaar). Voor alle duidelijkheid: het "inbouwen van de harde schijf" is prima gegaan. Ik weet wat ik doe in zo'n geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak een printscreen van schijfbeheer en plaats die in je volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop) indien het om Windows 7 gaat, hoe je de afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen hier.

Bij deze:

Ik hoop dat het is wat je bedoelt.

Haha, dat ging niet goed.

aangepast door aadC&C
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de drive uit zijn behuizing gehaald nadat ik constateerde dat de USB aansluiting stuk was en heb hem rechtstreeks aan een SATA aansluiting aangesloten voordat ik de scan uitvoerde.

(In de externe behuizing deed hij niets meer en was ook niet meer benaderbaar). Voor alle duidelijkheid: het "inbouwen van de harde schijf" is prima gegaan. Ik weet wat ik doe in zo'n geval.

Er word inderdaad geen ruimte meer toegewezen door windows.

Je hebt de schijf uit de behuizing gehaald en in de computer geplaatst wat eigenlijk geen goed idee was. Stop ze eens in een nieuwe behuizing, en laat eens weten welk resultaat dit geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word inderdaad geen ruimte meer toegewezen door windows.

Je hebt de schijf uit de behuizing gehaald en in de computer geplaatst wat eigenlijk geen goed idee was. Stop ze eens in een nieuwe behuizing, en laat eens weten welk resultaat dit geeft.

@ carfran,

Kunnen we eventjes de printscreen afwachten, zodat we niet allerlei tips door elkaar geven enwaardoor we zelf en TS het noorden kwijt raken?

@ aadc&c,

Ik zou toch voor dat alles weer verandert zou worden toch die volledige printscreen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.