Ga naar inhoud

Externe harde schijf gaf melding "fout bij het schrijven naar......."


aadC&C

Aanbevolen berichten

Even de kans te reageren. (Ik ben momenteel in het perscentrum in Amsterdam -het hele weekend al) vandaar dat ik geen gelegenheid had om eerder iets te laten weten. Ik werk momenteel van 07:00 -00:00 (drie dagen lang) dus ook geen tijd om verder te gaan.

Vraag aan carfran: ik heb gekeken en gekeken, maar ik zie geen uitroepteken in #5. (ben ik blind?

:D

Verder snap ik niet: "en de oorzaak hiervan heb ik al beschreven".

Bedoel je omdat ik de drive uit de behuizing heb gehaald?

Dat had ik intussen ook al gezien clarkie, maar je snapt niet wat ik bedoel.

Met Magic Partition word de data gevonden, spijtig genoeg is het maar een Demo. In Windows schijfbeheer word er geen ruimte toegewezen , en de oorzaak hiervan heb ik al beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo, hehe, een beetje uitgerust van de activiteiten rondom de fotografen bij de kroning.

Maar dit geheel terzijde :-).

Ik ben begonnen me in te werken op wat testdisk voor me kan betekenen (en voor eventuele toekomstige anderen, want dat is -onder andere- waar dit forum over gaat, toch?)

Allereerst ben ik eigenlijk benieuwd naar de opmerking van jou carfran dat het niet zo´n goed idee was om de harde schijf uit de behuizing te halen.

Ik ben wel nieuwsgierig, waarom je dat zei. Zelf ga ik er simpelweg van uit dat er eigenlijk niets met de sata gegevens gebeurt in de interface. Niet dat ik er veel van weet, maar waarom zou een dergelijke interface meer moeten doen dan de noodzakelijke adressering, lees- en schrijfbewegingen?

Maar wellicht vergis ik me.

Ik heb inmiddels het systeem logboek gevonden (nooit het bestaan geweten van zoitets).

Heel veel fouten gezien daarin. Veel zijn dingen in de catagorie: geen papier in de printer.

Maar deze zeggen wel iets terzake:

(de hele lijst laten zien vind ik onzin, maar indien gevraagd zal ik hem hier wel posten).

Waarschuwing | disk |

eigenschappen:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk3\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

gebeurtenis: 51

Waarschuwing | ntfs |

eigenschappen:

{Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt} Kan niet alle gegevens voor het bestand opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

gebeurtenis: 50

Waarschuwing | ftdisk |

eigenschappen:

Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.

gebeurtenis: 57

Fout | disk |

eigenschappen:

Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

gebeurtenis:7

Fout | disk |

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk0\D.

gebeurtenis:11

(andere meldingen en waarschuwingen)

De systeemtijd is gedurende 49152 seconden niet door de tijdservice gesynchroniseerd omdat geen van de tijdproviders een bruikbaar tijdstempel heeft kunnen aanbieden. De systeemklok is niet gesynchroniseerd.

**********************************************************************************

Er wordt gevraagd om het bestand ergens anders op te slaan. (Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen).

**********************************************************************************

Hier een logboek vanuit testdisk:

Sat Apr 27 15:23:30 2013

Command line: TestDisk

TestDisk 6.13, Data Recovery Utility, November 2011

Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>

CGSecurity

OS: Windows XP SP2

Compiler: GCC 4.3, Cygwin 1007.7

Compilation date: 2011-11-15T08:36:54

ext2fs lib: 1.41.8, ntfs lib: 10:0:0, reiserfs lib: 0.3.1-rc8, ewf lib: 20100226

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(/dev/sda)=1500301910016

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(/dev/sdb)=82348277760

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(/dev/sdc)=1000204886016

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(/dev/sdd)=2000396746752

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\PhysicalDrive0)=1500301910016

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\PhysicalDrive1)=82348277760

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\PhysicalDrive2)=1000204886016

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\PhysicalDrive3)=2000396746752

filewin32_getfilesize(\\.\PhysicalDrive4) GetFileSize err Onjuiste functie.

filewin32_setfilepointer(\\.\PhysicalDrive4) SetFilePointer err Onjuiste functie.

Warning: can't get size for \\.\PhysicalDrive4

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\C:)=82335020544

filewin32_getfilesize(\\.\D:) GetFileSize err Onjuiste functie.

filewin32_setfilepointer(\\.\D:) SetFilePointer err Onjuiste functie.

Warning: can't get size for \\.\D:

filewin32_getfilesize(\\.\E:) GetFileSize err Onjuiste functie.

filewin32_setfilepointer(\\.\E:) SetFilePointer err Onjuiste functie.

Warning: can't get size for \\.\E:

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\G:)=2000403497984

disk_get_size_win32 IOCTL_DISK_GET_LENGTH_INFO(\\.\H:)=1000202241024

filewin32_getfilesize(\\.\L:) GetFileSize err Onjuiste functie.

filewin32_setfilepointer(\\.\L:) SetFilePointer err Onjuiste functie.

Warning: can't get size for \\.\L:

file_pread(4,1,buffer,2930288129(182401/254/63)) lseek err Invalid argument

file_pread(5,1,buffer,160842779(10011/254/63)) lseek err Invalid argument

file_pread(6,1,buffer,1953536129(121601/254/63)) lseek err Invalid argument

file_pread(7,1,buffer,3907026943(1907727/63/32)) lseek err Invalid argument

Hard disk list

Disk /dev/sda - 1500 GB / 1397 GiB - CHS 182401 255 63, sector size=512 - WDC WD15EADS-11P8B2, FW:80.00A80

Disk /dev/sdb - 82 GB / 76 GiB - CHS 10011 255 63, sector size=512 - HDS728080PLAT20, FW:PF2OA21B

Disk /dev/sdc - 1000 GB / 931 GiB - CHS 121601 255 63, sector size=512 - Maxtor Basics Desktop, FW:0122

Disk /dev/sdd - 2000 GB / 1863 GiB - CHS 1907727 64 32, sector size=512 - WD Ext HDD 1021, FW:2021

Partition table type (auto): Intel

Disk /dev/sda - 1500 GB / 1397 GiB - WDC WD15EADS-11P8B2

Partition table type: Intel

Analyse Disk /dev/sda - 1500 GB / 1397 GiB - CHS 182401 255 63

Current partition structure:

No partition is bootable

Ask the user for vista mode

Allow partial last cylinder : No

search_vista_part: 0

search_part()

Disk /dev/sda - 1500 GB / 1397 GiB - CHS 182401 255 63

file_pread(4,16,buffer,2410280145(150033/0/1)) read err: Invalid argument

file_pread(4,1,buffer,2410280152(150033/0/8)) read err: Invalid argument

file_pread(4,16,buffer,2410280161(150033/0/17)) read err: Invalid argument

Results

SIGINT detected! TestDisk has been killed.

Deze laatste "has been killed" is te wijten aan ctrl-C.

Nogmaals: ik heb het programma afgebroken, omdat ik vooralsnog niets aan de schijf wil doen.

Eerst wil ik weten wat er fout is gegaan en wat er gaat gebeuren als ik iets doe.

En hier delen / bespreken natuurlijk.

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder snap ik niet: "en de oorzaak hiervan heb ik al beschreven".

Bedoel je omdat ik de drive uit de behuizing heb gehaald?

Hiermee bedoel ik dat je beter de schijf niet in de desktop geplaatst had , maar in een andere behuizing. De HD is een extern USB apparaat voor massa opslag.

Vraag aan carfran: ik heb gekeken en gekeken, maar ik zie geen uitroepteken in #5. (ben ik blind?

In afbeelding bij #5 zie ik een rood uitroepteken bij de logboeken. En als je goed kijkt staat er een geel rondje met zwart uitroepteken bij de logboeken afbeelding in #9.

Lees laatste reactie van Mamamegs

Na vastlopen computer meldt systeemherstel een onbekende fout bij het - Microsoft Community

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee bedoel ik dat je beter de schijf niet in de desktop geplaatst had , maar in een andere behuizing. De HD is een extern USB apparaat voor massa opslag.

In afbeelding bij #5 zie ik een rood uitroepteken bij de logboeken. En als je goed kijkt staat er een geel rondje met zwart uitroepteken bij de logboeken afbeelding in #9.

Lees laatste reactie van Mamamegs

Na vastlopen computer meldt systeemherstel een onbekende fout bij het - Microsoft Community

Ik heb geen andere behuizing bij de hand voor de drive. Zou ik moeten bestellen/kopen. Ik heb geen zin om mijn nieuwe drive daarvoor uit elkaar te halen.

Overigens heb ik opgezocht of het mogelijk is om een externe drive om te bouwen zoals ik heb gedaan en dat moet kunnen. Moet gewoon werken. (Sorry, ik wil niet eigenwijs lijken. Ik vind het leerzaam en stel graag vragen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer je externe schijf eens met HD Tune, dan weten we of je schijf nog gezond is. ;-)

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik opgezocht of het mogelijk is om een externe drive om te bouwen zoals ik heb gedaan en dat moet kunnen. Moet gewoon werken. (Sorry, ik wil niet eigenwijs lijken. Ik vind het leerzaam en stel graag vragen).

Dat kan zeker, maar dan wel met alle verlies van je data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer je externe schijf eens met HD Tune, dan weten we of je schijf nog gezond is. ;-)

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Ok clarkie. Heb het gedownload en geinstalleerd. Maar ik wacht eerst de scan van testdisk af. Die zit nu op bijna 50% dus niet slim om dat nu te onderbreken. Misschien komt daar ook al een diagnose uit waar we wat aan hebben..

@carfran:

Ik heb geen andere behuizing bij de hand voor de drive. Zou ik moeten bestellen/kopen. Ik heb geen zin om mijn nieuwe drive daarvoor uit elkaar te halen.

Overigens heb ik opgezocht of het mogelijk is om een externe drive om te bouwen zoals ik heb gedaan en dat moet kunnen. Moet gewoon werken. (Sorry, ik wil niet eigenwijs lijken. Ik vind het leerzaam en stel graag vragen).

De reactie van Mamamegs heb ik gelezen. Ik maak de koeling van mijn processor geregeld schoon en let op of er niet te veel stof ophoopt. Maar het is evengoed toch wel weer een goeie herinnering. Ik zal het zeker zeer binnenkort weer eens doen. Bedankt!

Misschien zelfs nieuwe warmte geleidende pasta tussen het koellichaam en de CPU. Of toch maar niet. Wat denk jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk moederbord zit in de computer. Als er op dat moederbord een connector zit voor een intern USB apparaat zou je het misschien zo kunnen oplossen.

Een ingebouwde kaartlezer is ook een schijfstation dat aangesloten is op een controller voor intern USB apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk moederbord zit in de computer. Als er op dat moederbord een connector zit voor een intern USB apparaat zou je het misschien zo kunnen oplossen.

Een ingebouwde kaartlezer is ook een schijfstation dat aangesloten is op een controller voor intern USB apparaat.

De USB connector van de WD harde schijf is juist volgens mij de boosdoener geweest en nog steeds. Die connector is, zoals ik al verteld heb, gedeeltelijk (in ieder geval een 3 stuks massa verbindingen) van de print gebroken.

Ik zal morgen proberen die connector te herstellen. Dat is iets wat ik vaker doe, aangezien ik digitale spiegelreflex camera's repareer. (daar zijn die dingen ook vaak gebroken door vallen/stoten). Daar moet ik goed licht bij hebben en dat heb ik thuis niet. Ik ben een beetje bijziend, vandaar.

Het moederbord overigens is een ASUS A8V-MX. Al een oudje, maar voor mij nog prima. Zoals gezegd: ik ben geen gamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USB connector is gerepareerd en de drive wordt nu gescand op errors. Electronisch gezien is er dus weer contact. De scan heeft ongeveer 100Gb gescand zonder errors te vinden.

Dat zijn natuurlijk de fysieke errors, niet de data.

De ellende is begonnen met die connector denk ik.

Hier een printscreen van de benchmark van hd-tune:

post-43335-1417705403,8548_thumb.jpg

Wat mij hier opvalt (en verontrust) is de plotselinge "dip" in de transfer rate. Later nog eens wat "gerommel".

Ik deed absoluut helemaal niets op mijn PC. (Ik had al eens een eerder stukje gezien waarin de benchmark duidelijk be-invloed werd door een programma opstarten, bijvoorbeeld.

Hier de diskscan tot nu toe:

post-43335-1417705403,9096_thumb.jpg

Er is nog even te gaan voor we alles weten. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.