Ga naar inhoud

afbeeldingen plotseling verdwenen

eeef

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb bemerkt dat opeens al mijn afbeeldingen en plaatjes uit de hoofdmap "Afbeeldingen" en uit z'n onderliggende mappen zijn verdwenen. Ik heb ze zeker niet zelf verwijderd. Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou kunnen doen, want het betreft niet één map maar alle mappen in de hoofdmap "Afbeeldingen".

En dit is me nog geen jaar geleden ook al eens gebeurd. Heel vervelend.

In de map "Documenten" zijn de afbeeldingen/fot's/plaatjes niet verdwenen.

Met het programma 'recuva' kon ik wel wat terugvinden, maar zeker niet alles.

Ik werk met Vista en ben iets minder dan een jaar geleden van Internet Explorer op Google Chrome overgestapt.

Misschien heeft dat ermee te maken???

Mijn vraag is: Hoe kan dit gebeuren?

Eeef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we het hier over de "bibliotheek afbeeldingen"?

Wat er juist mis gegaan is.....?

Zeker en vast heeft het niks met het wisselen van browser te maken.

Best maak je een eigen map aan in bijvoorbeeld de map "mijn documenten" waarin de foto's bewaard worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Clarkie,

Bedankt voor het idee, ik had daar ook al over gedacht, omdat alleen in de map "Afbeeldingen" al de plaatjes (jpeg) en alle foto's zijn verdwenen van de verschillende vakanties.

Maar raar blijft het wel.

Ik heb gelezen dat er wel meer mensen last van hebben gehad.

Het is natuurlijk altijd goed alles op een andere schijf/stick te kopiëren, maar ja dat komt er niet altijd meteen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Bedankt voor de tip. Helaas zag ik geen tabblad met een herstelmogelijkheid naar een vorige versie. Maar dat is voor mij al niet meer mogelijk omdat ik de pc na het gebeurde heb opgeschoond en gedefragmenteerd.

Op het moment ben ik eigenlijk meer benieuwd naar HOE het kan gebeuren dat afbeeldingen zo maar kunnen verdwijnen. Zou ik dat weten dan kan ik er misschien iets aan doen om het in de toekomst te voorkomen.

Ik waardeer het dat je nog meedenkt.

Als je wilt dat ik de discussie stop, wil ik dat wel doen. Ik hoop echter dat iemand in de toekomst een reden voor de verdwijning kan geven. Je zegt het maar.

Groet, Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment ben ik eigenlijk meer benieuwd naar HOE het kan gebeuren dat afbeeldingen zo maar kunnen verdwijnen. Zou ik dat weten dan kan ik er misschien iets aan doen om het in de toekomst te voorkomen.

Hoe het gebeurd is, is vanop afstand niet uit te maken. Zelf weet je het ook niet dus.......

Maar het voorkomen dat het niet (bijna) niet meer mogelijk is om ze te verliezen daar kan je wel iets aan doen.

Maak een aparte map aan voor je foto's, dus zeker niet in de map (of bibliotheek afbeeldingen)afbeeldingen plaatsen.

Zorg ook voor een kopie van je foto's ( je doet dat best ook voor alle belangrijke andere bestanden) op een ander medium zoals externe harde schijf....

Worden de foto's per vergissing op 1 locatie verwijderd of een schijf crasht dan heb je toch nog op een tweede medium je belangrijke eigen bestanden staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.