Ga naar inhoud

Access 2007 , in RAPPORT , waarden (horizontaal) ja/nee tellen

haajee

Aanbevolen berichten

Hoi,

In Access 2007 ; Rapport.

Ik weet dat je in een verticale kolom de ja/nee keuzes eenvoudig kunt tellen.

met sub totalen en totalen.

nu ben ik in dit ook diezelfde waarden HORIZONTAAL nodig, en dus horizontaal optellen.

Kan Access dit ??

Alvast bedankt voor het antwoord.

Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Haajee.

Kan je eens een voorbeeldje uploaden en eventueel een wordbestandje van hoe je de lay-out wilt zien.

Ikheb een voorbeeldje maar daar heb je mss weinig aan.

In de tabel VerkoopDetails is een veld Subtotaal (berekend veld) dat Aantal * Prijs berekent

Op frmVerkoopDetailsSubformulier heb ik een veld BTW toegevoegd dat op het formulier het subtotaal ophoogt met 21% BTW

hopelijk heb je er wat aan.

HorizontaalTotalen.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Steeds fout meldingen. voor het lezen minimaal versie 14.0.0000.0000 nodig. geen idee wat dat nou weer is. kan er ook niet achter komen over de totalen die ik bedoelde. Henk.

- - - Updated - - -

zoek de totalen zoals in de print van Word. dit is denk ik iets anders wat je bedoelt. doei , Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]25535[/ATTACH]

Je hebt gelijk. Berekende velden in een tabel kunnen maar vanaf 2010.

In bijlage een voorbeeldje dat je vermoedelijk wel kan openen.

Je moet het eerst uitpakken.

Download het bestand in een map waar je het straks terug vindt. Klik er dan rechts op en kies 'Alles Uitpakken'.

Ik had natuurlijk liever in jouw bestand gewerkt maar daarvoor moet je eerst wat aan de structuur van de tabellen veranderen. (Zie een vorige thread)

Hopelijk heb je er wat aan.

plx

HorizontaalTotalen2007.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.