Ga naar inhoud

Het ene na het andere prog "reageert niet". zelf direct na opstart (=vrij geheugen)

Aanbevolen berichten

Dank voor het nieuwe, te bewandelen pad. Ik had ondertussen een USB-stick klaargemaakt, maar onlangs heb ik dit programma al eens gedraaid vanop de Hirens Boot CD 15.2. Weliswaar maar een tiental minuten.

Ben nieuwsgierig hoe de resultaten zullen zijn na een nachtje testen..

post-43368-1417705467,8236_thumb.jpg

post-43368-1417705467,8753_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Had deze test enkele weken geleden al eens gedraaid, met resultaat: geen fouten.

Heb geprobeerd een bootable USB te maken, maar kan er toch niet van opstarten. Dan maar Hirens het werk laten doen en ook nu weer toont Memtest86+ geen fouten. Al doet het maar 1 testronde. Terwijl de weg die u voorstelt een eindeloze loop zou starten.

Het wordt wel onwerkbaar: vanmorgen startte ik op en kreeg bij de eerste klik gelijk een transparant scherm: verkenner liep al direct vast.

Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar zou het niet eenvoudiger zijn om nog eens een format c en een cleane install van Win7 Pro te doen? Dan sluiten we m.i. eventuele besmetting uit en herleiden we het probleem tot een hardware issue.

Graag uw mening hierover. Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige herinstallatie is altijd de laatste optie en zo ver zijn we nog niet.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Dit overzicht verdwijnt tamelijk snel en er wordt geen apart log bestand van opgeslegen maar je kan de resultaten nakijken in het logboek.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor toepassingen.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je alles aan.

Bij gebeurtenis bron klik je achteraan op het pijltje en vink dan in de lijst chkdsk, Wininit en Winlogon aan en klik opnieuw op het pijltje. Klik dan op OK.

Waarschijnlijk staat het resultaat van de schijfcontrole bij chkdsk maar het kan ook bij wininit of winlogon staan.

Kan je het resultaat hier dan posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De controle van C: is klaar. Eindemelding was: Geen fouten in volume gevonden.

Ben nu op zoek naar het geregistreerde resultaat, maar verder dan Windows-logboeken, daarin: Toepassing kom ik niet. Zie nergens "geregistreerd" staan. Ik moet toch niet onder Logboeken Toepassingen gaan zoeken?

Ter info nog dit:

- in het logboek toepassingen zag ik volgende fout

post-43368-1417705468,799_thumb.jpg

Kadert dit in het probleem waar we mee zitten?

- Als ik (naar mijn mening zwaardere) programma's draai zoals Photoshop, dan ondervind ik geen problemen. Het is meestal in het switchen van/naar ander programma's en/of het bijkomend openen van programma's dat de herrie begint.

Tot zover. Nogmaals dank.

post-43368-1417705468,5945_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein foutje van mij :sad

Je zit wel in het juiste logboek maar je moet aan de rechterkant bij acties klikken op huidig logboek filteren en dan kan je verder met de instructies.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je alles aan.

Bij gebeurtenis bron klik je achteraan op het pijltje en vink dan in de lijst chkdsk, Wininit en Winlogon aan en klik opnieuw op het pijltje. Klik dan op OK.

Waarschijnlijk staat het resultaat van de schijfcontrole bij chkdsk maar het kan ook bij wininit of winlogon staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dit wat u verwacht?

Logboeknaam: Application

Bron: Microsoft-Windows-Winlogon

Datum: 28/06/2013 10:21:04

Gebeurtenis-id:6000

Taakcategorie: Geen

Niveau: Informatie

Trefwoorden: Klassiek

Gebruiker: n.v.t.

Computer: MEDION2009

Beschrijving:

De kennisgevingssubscriber van winlogon <SessionEnv> was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.

Gebeurtenis-XML:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Microsoft-Windows-Winlogon" Guid="{DBE9B383-7CF3-4331-91CC-A3CB16A3B538}" EventSourceName="Wlclntfy" />

<EventID Qualifiers="32768">6000</EventID>

<Version>0</Version>

<Level>4</Level>

<Task>0</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2013-06-28T08:21:04.000000000Z" />

<EventRecordID>15011</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />

<Channel>Application</Channel>

<Computer>MEDION2009</Computer>

<Security />

</System>

<EventData>

<Data>SessionEnv</Data>

<Binary>D9060000</Binary>

</EventData>

</Event>

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.