Ga naar inhoud

Het ene na het andere prog "reageert niet". zelf direct na opstart (=vrij geheugen)

Aanbevolen berichten

Een stresstest voor je processor kan je uitvoeren met het programmaatje Prime 95 (klik erop).

Eens geïnstalleerd ga je naar Options --> Torture Test --> Custom. Aangezien je een Intel Core i5 750 als processor hebt, kies je het best voor 4 'threads'. De overige vakjes mag je zo laten.

Als je op 'OK' klikt zal Prime95 meteen beginnen met het testen van je processor, voor een goed beeld van de test laat je het best een aantal uur lopen, tot maximaal 24 uur. Indien het programma afsluit (execution halted) of als je computer uitvalt, kunnen we vaststellen dat er een probleempje is met de processor.

Er bestaat een gelijkaardige methode voor de grafische kaart, maar best eerst even kijken hoe het zit met de processor. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

OK. Ik wacht verder af. Ondertussen de onboard netwerkkaart gedisabled. Ook met de PCI-netwerkkaart is het probleem aanwezig. Van zodra netwerk-gerelateerde programma's meedraaien begint alles te stroppen. Alsof een trechter volloopt.

Ik hoop dat de voorgestelde stresstest de processor niet gaan overstressen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is volgende info nuttig.

Het opstarten van de PC verloopt vlot. Nadat Windows gestart is en het account-paswoord werd ingegeven, verschijnen de desktop-iconen ook vlot, maar nadien duurt het lang vooraleer er kan gewerkt worden. Zonet startte ik de PC op en opende direct Taakbeheer. Onder Prestaties zie ik 4 minuten lang een intensief processorgebruik: tot 35%. Normaal?

Anderzijds een bedenking: de processor werkt m.i. toch niet selectief. Ik bedoel, of ik nu Photoshop en/of Excel en/of Lightroom draai, dan wel de bewuste internet-gereateerde programma's draai, het wordt toch allemaal verwerkt in die ene processor... (denk ik tenminste) Is de oorzaak van mijn problemen dan wel bij de processor te zoeken?

Heb ondertussen de onboard LAN uitgeschakeld en een PCI-Lankaart ingestoken. Problemen blijven dezelfde bij Firefox/Thunderbird (internet dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor werd gisteren de ganse dag aan de tand gevoeld door die test en gaf geen krimp.

Vandaag weer de ene hapering na de andere: blijven hangen, programma dat "niet reageert"...

Jullie bekommeren zich nu al anderhalve maand om mijn PC, maar wordt het geen tijd om toch maar een format C: te doen? Dan zijn de vermoedelijke boosdoeners (ik bedoel virus dat niet ontdekt werd door eerdere scanners) geneutraliseerd. Als er na een schone herinstall + mailclient + browser dan nog problemen zijn, dan duidt dat m.i. op een hardwareprobleem. Zoals eerder gemeld heb ik al een install van Win 7 Prof gedaan omdat er voordien haperingen waren, toen 7 Home Premium er nog opstond.

Of hebt u nog enkele ultieme voorstellen?

In elk geval nog eens bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie bekommeren zich nu al anderhalve maand om mijn PC, maar wordt het geen tijd om toch maar een format C: te doen?
Als jij dat ziet zitten, mag je dat doen.
Als er na een schone herinstall + mailclient + browser dan nog problemen zijn, dan duidt dat m.i. op een hardwareprobleem.
Dat klopt maar daarmee weet je nog niet welke hardware component het probleem geeft.

We hebben de voornaamste componenten (harde schijf, geheugen en processor) reeds getest en die zijn in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke test(s) hadden jullie dan nog in mind? En hoe lang gaat/n die in beslag nemen. Het is niet leuk om 8 uur voor de PC te zitten en daarvan maar 2 uur te kunnen benutten. De rest gaat verloren aan wachten, heropstarten, wachten.

De zaken die hier moeten afgehandeld worden (nu ja, moeten...) hopen zich op en ik durf het al niet meer aan om in het bijzijn van anderen bvb foto's te tonen, belastingaangiftes in te vullen, brieven op te stellen, in Excel bestanden te maken, want dan maak ik mezelf hopeloos belachelijk. We staan dan meestal met z'n allen naar een bevrozen beeld te staren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijven nog 2 belangrijke compnenten over en dat zijn de grafische kaart en het moederbord.

Het moederbord kunnen we niet testen, daarvoor moet de pc naar een hersteller.

Voor de grafische kaart zijn er wel stresstesten zoals voor de processor maar die nemen ook enkele uren in beslag.

Als je dat ziet zitten, kan je de grafische kaart eens testen met FurMark.

Je kan het hier downloaden.

Dit is een gratis tool maar ik heb het zelf nog niet gebruikt en dus kan ik daarover niet veel zeggen.

Een echte handleiding is er niet en je zal dus een beetje zelf moeten zoeken.

De snelste manier is waarschijnlijk een propere windows installatie en als dat het probleem niet oplost, zal je er toch een technieker moeten bijhalen vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn beperkte kennis betwijfel ik dat er problemen mijn met de grafische kaart. Programma's zoals Photoshop of Corel Draw scheppen geen probleem. Ook off-line foto's of film bekijken lukt. De herrie begint wanneer ik online ga...

Zoals al gemeld bood de eerdere vervanging van Win 7 Home Premium door Win 7 Professional geen soelaas. Dus toch maar naar de servicedienst stappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.