Ga naar inhoud

media server

Aanbevolen berichten

ok, een jaar of 2 geleden heb ik me hier aangemeld en advies gevraagd omtrent een gaming-pc. ik ben hier goed geholpen en maak dagelijks gebruik van waarin het heeft geresulteerd

nu, ik ben aan het overwegen een nieuw project te starten,,, en het zal wel een 5 jarenproject worden voor ik alles heb zoals ik het wil,,, maar goed...en heb er al wat over gegoogeld enzo,

het eind idee is,, dat ik een centrale server in huis heb, een toren met interne hard drives,,, waar ik al mijn muziek , films en series en whatever op bewaar,,, waar ik met me vaste pc(s) - lap top(s) - tv(s),.... naartoe ga om content af te spelen.

de eerste stap nu dat ik aan het overwegen ben om te nemen is die media server in elkaar te zetten met in het begin 2 of 3 harde schijven,,, en naarmate ik er alle media opzet die uitbreid met meer drives...

dusnu,,, i need help

1) een goedkoop maar degelijk systeem dat nog jaren kan blijven draaien, met de ene verandering is bijkomende drives toevoegen

2) wat is precies het verschil tussen RAID 0, RAID 5, en RAID6,, ik concludeer van wat ik heb gezien en gelezen dat je je drives dan ziet als 1 hele grote drive, en dat hoe hoger de raid, hoe groter de zekerheid is dat in geval dat een drive crashed, dat je de gegevens op die drive kan redden,,, maar dat je dan wel minder capaciteit hebt,,,,, B) wat raad je me aan in mijn uiteindelijke idee

3) alle links met info, replys met opmerkingen,, ideen of whatever zijn uiterst welkom

4)a heb een youtube filmpje gezien over een roku box,,,

is dit iets amerikaans, is er een europees alternatief,,,, en

4)b is dit zoals ik het denk, dat ik op mijn tv(s) (waar er een roku box op zit) video en muziek op mijn tv kan afspelen die op mijn media server zitten?

5) er zullen waarschijnlijk nog veel meer vragen volgen van mij,,, voordat ik er echt mee ga beginnen,,, maar ok,,, ik wil zeker zijn dat wat ik ga in elkaar prutsen,, ook echt wel is wat ik wil,,, en mij de mogelijkheden geeft om iets uit te bouwen wat ik in mijn gedachten heb

alle comments en links zijn welkom...

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.