Ga naar inhoud

Overklokken, wie wilt me helpen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn nieuwe pc, zelf in elkaar gezet, overklokken. Ik heb 2 screens gemaakt van me tempraturen. 1 direct na het opstarten en 1 na het gamen van ongeveer 30 minuten.

Direct na opstarten pc:

pcbegin.th.jpg

Na gamen:

nagamen.th.jpg

Dit zit in mijn pc:

Besturingssysteem

Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

Processor

Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz

Ivy Bridge 22nm Technologie

RAM

8,00 GB Dual-Kanaal DDR3 1600@ 664MHz (9-9-9-24) het geheugen draaid op dit moment op 1333, omdat mijn moederbord tot max 1333 ondersteund, hoger zetten in de bios is wel zichtbaar. maar of ik dit hoger kan zetten laat ik graag aan u over, dit durf ik niet zomaar te doen.

Moederbord

Gigabyte Technology Co., Ltd. H61M-S2V-B3 (Socket 1155)

Grafisch

L192WS (1440x900@75Hz)

NVIDIA GeForce GTX 660

Harde schijven

233GB SAMSUNG SP2504C ATA Device (SATA)

119GB OCZ-VECTOR ATA Device (SSD)

Daarbij heb ik 2 fans extra gemonteerd van noctua (80mm aan voorkant, 92mm aan achterkant).

De eerste fan op het plaatje is mijn cpu koeler, een standaard koeler die bij de processor zit.

de tweede fan zit aan mijn voorkant en is aangesloten op mijn moederbord.

de derde fan is niet zichtbaar en is aangesloten aan mijn voeding.

Als je meer info nodig hebt, hoor ik dat graag.

alvast bedankt voor het helpen biggrin2.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de K serie van intel zit je wel goed, 4.2 Ghz met de stock cooler van intel haal je, hoger moet je niet proberen.

Je moet de multiplier die nu x34 staat beetje per beetje omhoog doen tot 42, en kijk dan te temperauren na.

En de grafische kaart moet deze ook geklokt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het kan, kan ik het proberen, maar laten we eerst de cpu hoger zetten.

Bij het opstarten geeft mijn processor al aan 3,4 ghz en dan staat er tussen haakjes (3,60 ghz). dit is volgens mij de turbo mode.

Als ik nu de multiplier hoger zet tot bijvoorbeeld x35 of x36, is dat dan alles? Of meot ik de voltage ook nog aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.