Ga naar inhoud

[OPGELOST] pc wil niet in stand-by

dirk69

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een tijdje terug een format c gedaan bij een computer... Na de format ging ik Win xp terug installeren... Alles is correct gegaan en XP stond er op... Euhm vervolgens startte xp correct op maar zonder drivers enz... dat is niet meer als normaal... Ik ontdekte dat de standby ook niet ging... Als ik de drivers of stuurprogramma's geïnstalleert had kon ik de standby terug gebruiken... De drivers vind je terug op de cdkes die je bij je pc gekregen hebt. Ik raad je nu al eens aan te gaan kijken in je configuratiescherm en vervolgens hardware en kijken of alle hardware correct staat want als de stuurprogramma's of drivers niet correct staat staat er een soort vraagteken... Als alles correct staat moeten we ergens anders gaan kijken...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Oke perfect... Je stuurprogramma's of drivers zijn allemaal oke... Nu gaan we het ergens anders zoeken... Ga eens naar je configuratiescherm en klik even op energiebeheer en kijk even of je slaapstand of beter gezegd stand by aangevinkt is... Is dit de eerste keer dat je de stand by wilt gebruiken of is dit plots komen opdagen... Als je naar standby wilt gaan is de button dan weg of is die gwn grijsachtig ??

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dirk,

Werkt het niet als je je shift toets indrukt bij het afsluiten ?? Heb je al in je BIOS gekeken misschien staat daar de optie misschien verkeerd... Euhm heb je nog genoeg ruimte vrij op je hd ?? Heb je je OS al geactiveerd ?? Misschien je pc nog eens updaten kan een oplossing bieden...

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dirk69,

ik vermoed dat de wake-on lan functie op uw pc actief is. Dit kan ervoor zorgen dat je pc onder andere meteen terug aangaat na een standby.

De wake-on-lan functie kan je uitschakelen in de bios normaal. Maar voor je daar gaat rondneuzen kan je het even testen als volgt:

1. trek je netwerkkabel uit de pc

2. ga in standby modus

3. kijk of de pc in standby blijft.

Laat even de reactie horen

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.