Ga naar inhoud

Maakt 32 of 64 bit veel uit?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een k53sv laptop van het mark asus waar windows 7 64 bit op draaide.

Dit zit er in:

[TABLE=class: table table-striped table-bordered]

[TR]

[TD]Processor[/TD]

[TD]Intel Core i5-2410M[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #F5F5F5]Moederbord[/TD]

[TD=bgcolor: #F5F5F5]Asus Laptop Motherboard[/TD]

[TD=bgcolor: #F5F5F5][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Geheugenmodule[/TD]

[TD]Transcend JetRam 4GB DDR3-1333 CL9 Sodimm[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #F5F5F5]Videokaart[/TD]

[TD=bgcolor: #F5F5F5]Nvidia Geforce GT540M[/TD]

[TD=bgcolor: #F5F5F5][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Harddisk/SSD[/TD]

[TD]Hitachi Travelstar 5K500.B 500GB SATA2

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Nou is hij een paar weken geleden opnieuw geinstalleerd met windows 7 32bit in plaats van 64bit, maakt dit veel uit met de prestaties van de computer?

Naar mijn idee is de computer behoorlijk sloom, slaat soms toetsen over tijdens het typen, muis blijft soms hangen, start langzaam op, loopt vaak vast etc etc etc!

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ryan

Wat bedoel je met opnieuw geinstalleerd: Een upgrade of echt vanaf 0 alles opnieuw geïnstalleerd?

Normaal moet een proper geinstalleerde Windows-versie veel sneller werken dan een Windows-versie die al een tijdje op je pc staat.

slaat soms toetsen over tijdens het typen

Bent u zeker dat dit niet aan het toetsenbord zelf ligt? Had u in het verleden problemen met dit toetsenbord?

muis blijft soms hangen

Is het een draadloze muis? Hebt u deze ontdaan van stof?

start langzaam op, loopt vaak vast

Als u Windows opnieuw geinstalleerd hebt, zonder al te veel extra software, dan is het niet normaal dat deze traag opstart. Ook het vastlopen is niet normaal bij een pas geïnstalleerde Windows-versie. Ik zou denken aan een hardware probleem (te hoge temperaturen ...) . We gaan dit even bekijken:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Als u een verse Windows-versie hebt geinstalleerd, lijken virussen uitgesloten, dus dat laten we even zo.

Maakt 32 of 64 bit veel uit?

U kan (veel) meer RAM-geheugen installeren in je computer als je voor 64bit kiest. Processen kunnen dan sneller uitgevoerd worden. Je processor ondersteunt 64 bit, dus als je je processor ten volle wil benutten, zou ik voor de 64bit versie van Windows gaan.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend aan de bedenkingen in post 2 stel ik me de vraag waarom je de laptop niet hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen ?...

Op die manier heb je meteen alle drivers on board, terwijl je die nu allemaal moet downloaden én in de juiste volgorde installeren (lijstje is van Dell, methode is idem)..werd dat uitgevoerd na de installatie van Windows én gebeurde dat correct ?...

Bovendien heb je nu ook een andere activatiesleutel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie's.

Hier is het speccy shot: http://speccy.piriform.com/results/qZO4VcqbMwVkrjeE0vUauqK

Het gaat hier over het onboard toetsenbord en muis, en het schijnt alleen voor te komen binnen een half uur nadat de laptop is opgestart of uit de sluimertoestand komt. Na het half uur is het verschijnsel weg.

Het is net alsof om de 5 tot 7 seconden de computer even een halve seconden vast staat.

Het vastlopen van de computer kan spontaan optreden als photoshop, word, notepad++,Filezilla en google chrome open staat.

Ik neem toch aan dat dit niet te veel is gevraagd van de computer.

Ook met games zoals simcity 4 kan ik alleen met de graphics op LOW spelen. Vroeger kon ik gewoon goed gedetailleerd spelen met hoge graphics.

Ik heb een windows 7 versie 32bit geinstalleerd omdat niks in mijn computer nog toegankelijk was, windows starte niet meer op en hij gaf een foutmelding bij recovery tijdens het opstarten.

Na de installatie van de 32bit versie was mijn reserve deel van mij orginele 64bit versie ook weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten zou het gebruik van een 32bits versie van Windows 7 niet voor een sloom systeem mogen zorgen.

Heb je een retail versie van Windows 7 geïnstalleerd en heb je nadien zoals Asus al aanhaalde de nodige drivers van de fabrikant geïnstalleerd.

Hoe lang bezit je deze laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Speccy opstart worden er in het venster de temperaturen van je processor, moederbord, grafische kaart en dergelijke weergegeven.

Doe eens een virusscan van je systeem en houd dan in Speccy de temperaturen eens in de gaten, hoe hoog lopen deze op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De temperaturen zijn:

Processor 69graden

Moederbord 68graden

Grafisch 54 graden

Is dit te hoog?

Fan draait netjes, warme lucht komt eruit en er zit geen stof in!

Hij is ook nog nooit uitgevallen tijdens het gamen ofzo

Ik heb nu een windows 7 64bit cd geleend van mijn buurman maar als ik die probeer op te starten krijg ik gelijk een melding dat mijn systeem 32bit is en dat ik de cd moet laden tijdens het opstarten.

Ik krijg geen selectie scherm om de cd op te starten en ook de knop om naar de bios te gaan om de cd eerst te laten starten krijg ik niet te zien.

aangepast door ryan1988
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het wijzigen van de opstartvolgorde in je bios: dat wordt hier duidelijk uitgelegd, de handleiding voor de installatie van Windows 7 kan je hier bekijken.

Wordt de laptop op een gladde, harde en stofvrije ondergrond gebruikt ?...

er zit geen stof in!

Hoe heb je dit vastgesteld, werd de laptop gedemonteerd ?...

Hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bios kunnen wijzigen en de opstart volgorde van 1:hardeschijf en 2:cd-rom omgedraaid en nu geeft hij de melding dat hij de cd niet kent en dat ik een ander of geschikt media moet plaatsen in de cd-rom om verder te gaan.

De cd is orgineel en zou dus toch bootable moeten zijn?

De laptop word altijd op tafel gebruikt en ik heb hem 2 maanden geleden uit elkaar gehad en de fan schoongemaakt en de koelribben etc doorgeblazen, er zat op dat moment al bijna geen stof in!

Ik heb ook besloten om maar gewoon te proberen om die windows 64bit erop te zetten zodat ook alle drivers die orgineel voor deze laptop zijn allemaal goed functioneren.

Ik vraag me alleen af waarom hij de cd-rom met windows 7 64bit installatie niet kan gebruiken om te booten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.