Ga naar inhoud

gratis virus software

Aanbevolen berichten

heb momenteel nog geen last van virus want heb norton maar omdat omdat mijn abonement bij norton eerdaags is afgelopen overweeg ik om een gratis antivirusprogram te nemen en ik probeer mij daar op voor te bereiden en op safe te spelen ...vandaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer Norton is verlopen verwijder je deze best direct via je Configuratiescherm.

Lukt het niet om Norton op de normale manier te verwijderen, kan je altijd DEZE uninstaller gebruiken.

Dan is het aan jou de keuze welke gratis scanner je wil gebruiken. Er zijn er heel wat (Avast, Avira, Checkpoint, AVG,...)

Persoonlijk zou ik je aanraden om Avast te gebruiken. Deze hoort bij de beste gratis scanners, verbruikt weinig van je systeem en heeft o.a. nog een handige extra optie om je software up-to-date te houden.

Naast deze virusscanner zou je eventueel ook Malwarebytes (MBAM) kunnen installeren als second opinion.

Bij het verwijderen van Norton zal je Windows firewall automatisch terug geactiveerd worden.

Bij normaal computergebruik hoort die firewall voldoende bescherming te bieden.

Indien je toch graag een aparte firewall gebruikt, verwijs ik je graag naar DEZE pagina door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.