Ga naar inhoud

Nieuwe PC kast + voeding van 500 watt. Al 2 weken PC-loos, wanhopig op zoek naar hulp


Aanbevolen berichten

Ik heb nieuwe onderdelen voor mijn pc gekocht, maar nu komt uit dat mijn voeding er niet op past en mijn kast is eigenlijk ook niet goed (is al 5-6 jaar oud). Ben nu al twee weken PC-loos, zou nu graag mijn pc terughebben dus had het graag snel geregeld met jullie hulp.

Onderdelen die ik heb gekocht:

Moederbord: ASRock H77 PRO4-M - Moederbord - micro ATX - LGA115Socket - H77 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet

Geheugen: Kingston HyperX blu - Geheugen - 8 GB - DIMM 240-pins -DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V -niet-gebufferd - niet-ECC

Processor: Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz - 4 Cores - 4 Threads - 6 MB cache - LGA1155 Socket - doos

Videokaart: MSI N660Ti PE 2GD5/OC - Grafische kaart - GF GTX 660 Ti- 2 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI,DisplayPort

Harde schijf: Seagate Barracuda ST1000DM003 - Vaste schijf - 1 TB -intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

SSD: Samsung 840 Series MZ-7TD250 - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5" - SATA-600

Geheugen: Kingston HyperX blu - Geheugen - 8 GB - DIMM 240-pins -DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V -niet-gebufferd - niet-ECC

Wat ik nodig heb:

Een deftige kast (koeling is zeer belangrijk, pc-boer vertelde me iets over een trechter die voor koude lucht zorgt via een gat in zijkant van de kast)

Een deftige voeding van 500 watt

Belangrijk om er bij te zeggen, dit is de ingang van mijn mobo voor de voeding (belangrijk dat hij er dus op past): ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Budget: wat nodig is

PC zal vooral gebruikt worden om te gamen + HD films

(topic staat ook op andere fora omdat ik graag verschillende meningen hoor)

aangepast door Dbrown
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

Is de m12ii goed? (520 watt)

Als je andere voorstellen voor kast en voeding hebt hoor ik het graag

Zou ook graag windows 7 aanschaffen (heb nu vista). Ik weet echter niet welke versie ik me moet aanschaffen?

Er is namelijk nogal veel keuze:

http://azerty.nl/producten/zoek/?scope=artikelen&ZOEKTERMEN=Windows+7&zoek=+

Ik heb gehoord dat ik beter een updateversie aanschaf, maar vind dit niet echt terug in de lijst met resultaten. Kan iemand me zeggen welke dit is?

aangepast door Dbrown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je toch liever een voeding willen aanraden van om en bij de 600 Watt en als je Sea Sonic bedoelt dan kan ik je deze voeding echt wel aan raden want gebruik ze zelf ook in men systeem en ben er heel tevreden over.

Ze kost maar een paar euro's meer en dat zou me die 100 Watt extra wel waard zijn.

Een leuke bijkomstigheid is dat deze voeding modulair is en je geen kabel spaghetti in je kast hebt door dat je kabels die je niet nodig hebt weg kunt laten.

Andere merken die ik je kan aanraden zijn Antec en Bequit.

De kast is van een hele degelijke kwaliteit en als deze je hardware niet koel kan houden dan kan het geen enkele ;-)

Als OS had ik eigenlijk Windows 7 Home Premium in gedachte maar kan deze niet terug vinden op de site van Azerty :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, ik neem je raad dan aan om 100 watt meer te gebruiken. Jammer dat ik Windows 7 Home premium niet op site van azerty kan kopen want daar koop ik alles. Andere site die ke me kan aanbevelen dan? + ik moet toch zo'n upgrade versie kopen, want die zouden goedkoper zijn aangezien ik al Vista heb. Bedankt

- - - Updated - - -

http://azerty.nl/0-2086-394013/microsoft-windows-7-home-premi.html

Deze anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De versie die je hier vermeld is een OEM versie, deze kun je op jou pc installeren, maar eenmaal geactiveerd kun je deze licentie niet meenemen naar een andere pc mocht je dat willen. Deze versie is hardware gebonden en zie je vaker bij een compleet nieuw systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een OEM versie kun je later mocht je van pc veranderen niet op die andere pc installeren.

Bij een upgrade versie dien je dit vanuit Windows Vista steeds te doen, maar een upgrade versie kan ik niet vinden op Azerty.

En een retail versie kost bijna het dubbele van een OEM of een upgrade versie.

Bij Alternate is de upgrade versie wel beschikbaar, maar deze word voor je besteld. >> ALTERNATE

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.