Ga naar inhoud

Onvoldoende (fysiek) geheugen

Aanbevolen berichten

Een goedenavond allen,

Na op verschillende sites een oplossing voor mijn probleem te hebben gezocht, en het nergens heb gevonden, wordt het eens tijd om het zo te proberen (:

Probleem: onvoldoende fysiek geheugen beschikbaar, kan vrij weinig tegelijkertijd aan hebben staan zonder meldingen te krijgen.

Systeem: windows 7

Laptop: Asus k73, specs staan online en kan ik indien nodig vermelden.

Ik heb een groot aantal programma's actief zonder dat ik er echt wat van gebruik, en ik gok dat ik mijn laptop op moet schonen, maar ik weet eigenlijk niet hoe. (121 processen actief met 80% fysiek geheugen in gebruik, maar slechts 3-8% van mijn processorgebruik.)

Hoop dan ook hier wat feedback te krijgen waar ik iets mee kan.

Hieronder wat screens met eventuele nuttige info:

Melding: post-43410-1417705404,4346_thumb.png

Actieve programma's : post-43410-1417705404,5217_thumb.jpg

Toepassingen: post-43410-1417705404,5687_thumb.jpg

Alvast bedankt,

Groeten Filo.

- - - Updated - - -

Zag dat de eerste screen van programma's verkleind werd op deze site.

Hierbij een wat duidelijkere.

post-43410-1417705404,6866_thumb.jpg

post-43410-1417705404,4857_thumb.jpg

post-43410-1417705404,613_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je alvast even onderstaande uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop is zowat compleet verzadigd van de onnodige opstarters en services (lees: programma's die mee met Windows opstarten, ik zit op MINDER dan de HELFT van jouw aantal services)...de melding die je kreeg is afkomstig van AVG, heden ten dage ook niet meteen meer een lichtgewicht onder de anti-virusprogramma's te noemen... :dong:

Ga via start (Windowsknop links onderaan) naar configuratiescherm --> programma's --> programma's en onderdelen --> een programma verwijderen...en verwijder alle programma's die je NIET meer gebruikt.

Ga dan via Start (Windowsknop links onderaan) -> Configuratiescherm -> Programma's -> Programma's en onderdelen naar Programma verwijderen. Indien het programma Asus WebStorage aanwezig is mag je dit verwijderen.

Via dezelfde weg als hierboven aangegeven mag je (indien aanwezig) Asus LiveUpdate (ALU)...vind je deze niet in de lijst met geïnstalleerde programma's dan kan je het programma uit je opstarters halen door ze uit te vinken via Start -> msconfig (ingeven in zoekvenster) -> tabblad Opstarten.

Schoon nadien je laptop op met Ccleaner:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Na een herstart ga je opnieuw via Start -> msconfig (ingeven in zoekvenster) -> tabblad Opstarten...haal het vinkje weg bij programma's die onnodig mee opstarten, klik op Toepassen en dan op OK.

Je gaat nu de vraag krijgen om opnieuw op te starten.

Een andere oplossing voor het beheren van je opstarters is Soluto:

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik volgende week mee bezig, ben vanaf morgen een weekje zeilen en moet nog het een en ander voorbereiden op de laptop voor colleges.

Ik dank u alvast zeer vriendelijk.

Groeten Filo.

Ps. heb je nog een goede aanrader voor een andere virusscanner of kan ik AVG gewoon laten draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua systeembelasting (én qua detectie) scoort Avast zeer goed...deze wordt hier nu ruim 5 jaar gebruikt zonder "brokken".

Mocht je van AVG willen afstappen, verwijder deze dan d.m.v. de AVG Removal Tool, je kan deze hier downloaden...na de verwijdering van AVG schoon je best je systeem nog eens extra op met Ccleaner (zie post 5 hierboven).

Na een heropstart kan je dan overgaan tot de installatie van Avast Free Antivirus welke je hier kan downloaden...wees echter alert tijdens de installatie: er wordt meermaals gepoogd om je naar de betalende versie te loodsen, kies dus steeds voor "Nee bedankt, ik wil de gratis bescherming".

Na de installatie van Avast Free dien je binnen de 30 dagen te registreren: dit is gratis en geldt voor één jaar. Na dat jaar dien je de registratie te vernieuwen.

Geniet van zon, wind en water...we lezen het vervolg hier wel !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Een goedenavond, heb helaas een koutje gevat met t zeilen. Mocht je ooit willen zeilen, doe het niet in een korte broek en slippers als t harder waait dan windkracht 5 :embarassed::embarassed:

Vanavond weer in staat om wat te veranderen, en dus maar een poging gewaagd.

Resultaat is nog steeds ~55% gebruik en ~100 processen actief.

Logje:

Programma's verwijderen -> +- 30 verwijderd

msconfig gecheckt, maar in onzekerheid niet zo veel verwijderd

CCleaner laten lopen, voor 4+GB gecleant

CCleaner fouten laten fixen, na 3 x geen errors meer

Restart.

Taakbeheer checken: 60%~

AVG verwijderd volgens procedure

Restart

Taakbeheer checken: 55% en 100 processen.

Wat gaat hier fout, of wat moet ik anders doen?

Tevens geen idee welke info te uploaden, dus dat laat ik aan u over (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe het niet in een korte broek en slippers als t harder waait dan windkracht 5 :embarassed::embarassed:

Moet kunnen, maar niet in mei 2013...xD

Dan mag je nu het onderstaande uitvoeren:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.