Ga naar inhoud

Toetsen T, H, L & V werken niet

Aanbevolen berichten

Na enige tijd (4 maanden) mijn laptop niet gebruikt te hebben startte ik vanochtend mijn laptop op en deden de toetsen T, H, L & V het niet. Na een extern toetsenbord geprobeerd te hebben en het probleem het zelfde bleek ben ik op internet gaan zoeken maar tot nu toe niet veel verder gekomen. Ook heb ik alle updates reeds uitgevoerd waar de computer om vraagt.

De enige tip die ik gekregen heb is om bij het opstarten msconfig in te typen. Nadat ik dit gedaan heb doen de toetsen het wel weer maar bij een volgende keer opstarten doet het probleem zich weer voor.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Mvg, Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Bedankt voor je reactie! Ik heb daar niets aan of uitgevinkt, alleen wanneer ik de laptop opstart, toets ik een aantal keer msconfig in waardoor mijn toetsen het vervolgens wel doen, heel vreemd, weet je toevallig een betere oplossing? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open nu het logboek toepassingen, stel hetzelfde filter in.

Sla dit ook op en noem het bestand AppLog.txt

Voeg nu de twee bestandjes (Syslog.txt, en AppLog.txt) als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens of de tijd van je pc goed staat want volgens de logjes zijn de fouten opgetreden op 16-5-2013 om 17:38:19 uur.

Verder zijn er foutmeldingen i.v.m. de SONY PC COMPANION software dat een van de aangesloten apparaten niet zou werken.

Helaas wordt er niet vermeld om welk (soort) apparaat het gaat.

Er is ook een probleem met de VAIO Entertainment studio bij het indexeren van de multimedia bestanden.

Deze indexering kan je uitschakelen als je wil.

Ga naar start, typ msconfig in het zoekvak en druk enter.

Open de tab opstarten, zoek naar vzcdbsvc en vink dit uit.

Klik op OK om te sluiten en sta toe dat de pc herstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Wederom bedankt voor je reactie.

Wat betreft de tijd is dit geen probleem maar zit momenteel in Indonesië waardoor mijn tijd inderdaad wat voor loopt.

Ik heb bij msconfig gekeken maar kan de vzcdbsvc niet vinden, heeft deze toevallig een iets andere naam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Klik in de linkse kolom op “gereedschap” en klik op ‘opstarten”.

Klik dan onderaan rechts op de knop "opslaan als tekstdocument"

Geef het bestand een naam en bepaal de lokatie.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Voeg nu het bestandje toe als bijlage aan een volged bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.