Ga naar inhoud

Laptop detecteert geen netwerken meer...

CofEU

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Mijn Vaio kan na een systeemherstel plots geen netwerken meer vinden, het 'netwerktrapje' onderaan heeft ook een rood kruis door zich. Onzin want de andere pc's hier vinden ze nog wel en zijn ermee verbonden.

Probleemoplossing helpt me ook niet verder en wanneer ik dat doe krijg ik de melding "Native Host scriptdiagnose werkt niet meer" - Chinees voor mij.

ik heb al zowat alles geprobeerd en ben ten einde raad. Ik sta op het punt m'n laptop (opnieuw) binnen te brengen maar heb hem met de naderende examens echt nodig!

Anyone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn fouten hersteld maar er zijn ook fouten die niet hersteld konden worden.

Heeft dit enige invloed op de problemen?

Ga naar het apparaatbeheer en kijk bij de netwerkadapters of daar geen fouten staan.

Dit kan je zien aan een rode X of een gele driehoek bij de betrokken adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een update beschikbaar om het vastlopen van Background Intelligent Transfer Service (BITS) op een Windows Vista-computer te verhelpen

Is voor Vista maar werkt misschien op 7 ook wel.

andere optie is icoon "deze computer" rechtermuis en dan beheren.

Daar zoek je in de linker kolum: services en toepassingen.

Dan ga je naar services toe en scrol bijna helemaal naar beneden toe en zoek je de service: wlan auto config en als die uit staat moet je 'm ff aanzetten anders kan je een keer restart doen en hopelijk ziet ie dan weer je netwerken.

('k durf 't bijna niet te vragen maar je wifi staat gewoon aan op je laptop neem ik aan??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha jup, m'n Wifi staat aan! :-)

Wanneer ik die update wou installeren, zei hij dat m'n pc dit niet vereiste. Vervolgens heb ik WLAN AutoConfig willen starten (want hij is inderdaad niet ingeschakeld) en dan krijg ik de foutmelding:

"Kan de WLAN AutoConfig-service op Lokale computer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart".

Zou het hiermee iets te maken kunnen hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal er wel mee te maken hebben.

Ga naar de services en controleer of onderstaande services op automatisch staan en opgestart zijn.

extensible autehentication protocol

remote procedure call (RPC)

Als je dubbelklikt op de service, kan je het opstarttype aanpassen en de service opstarten indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat heb ik zonet gecheckt, RPC is in orde maar het extensible authentication protocol staat uitgeschakeld en wanneer ik deze wil starten:

"Fout 998: Ongeldige toegang tot geheugenlocatie".

aangepast door CofEU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de CNG key isolation service of die ook op automatisch staat en opgestart is.

In je eerste bericht zeg je

Mijn Vaio kan na een systeemherstel plots geen netwerken meer vinden, het 'netwerktrapje' onderaan heeft ook een rood kruis door zich.
Wat was de reden dat je een systeemhersrtel hebt gedaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.